TRANSPARENTNO MAŠTOVITI

Beogradska filharmonija pozvala stranke na predizborni natječaj

10.04.2012 u 12:30

Bionic
Reading

Filharmonijska podrška može se kupiti za "koferče" i četiri hektara gradilišta za koncertnu dvoranu

Beogradska filharmonija doista zna kako privući pozornost. Počelo je prije nekoliko godina kada su se novinskim oglasima nudili za svirku na svadbama, sprovodima, slavama i razvodima. Potom su jednu od sljedećih koncertnih sezona reklamirali na kineskom, a prošle su jeseni izazvali buru akcijom i parolom “Hvala što ne dolazite” koju su muzičari, nakon koncerta na asfaltu, podigli u lice klijenteli mondenih kafića u beogradskoj Ulici Strahinića bana.

Umjesto da troši milijune na reklame, uprava Beogradske filharmonije sa sjajnom ekipom mladih kreativaca osvaja Youtube i socijalne mreže, a o njihovim gerilskim akcijama tjednima bruje internet i svi mediji. Ali, osim što privuku pozornost široke javnosti, oni svaki put otvore i čitav niz aktualnih i relevantnih društvenih pitanja.

Najnoviju takvu akciju Beogradska je filharmonija započela kada je na svojim internetskim stranicama i preko društvenih mreža objavila “javni poziv za prikupljanje ponuda za pružanje podrške političkim partijama, koalicijama ili grupama građana na parlamentarnim izborima 2012. godine”.

Prema objavljenim propozicijama tendera, da bi osvojila podršku orkestra, stranka mora ponuditi najveći novčani iznos, ali i još nekoliko “sitnica”. Jedna od njih je i ugovor o ustupanju četiri hektara građevinskog zemljišta na obali Dunava ili Save za gradnju koncertne dvorane.

Jedan je od uvjeta za stranke i priložena izjava dvaju svjedoka da je više od jednog člana glavnog odbora u prošle četiri godine bilo na koncertima Beogradske filharmonije, “ne računajući nastup u Ulici Strahinića bana”.

Ponude moraju sadržavati i jedan od oblika jamstava za financijski dio ponude. To može biti mjenica, "spisak lične imovine rodbine ili kumova članova glavnog odbora" ili "fotografija koferčeta s kešom". U uputama jasno piše i da ponude s uobičajenom varijantom "dođem ti" neće biti razmatrane.

Cijeli tekst natječaja žestoka je satira na račun svih političkih opcija koja i ovog puta građane želi upozoriti koliko su za gradnju jednog društva važni duh i kultura. Tom cilju i afirmaciji vlastitih glazbenika Beogradska je filharmonija bila posvetila i svoju posljednju originalnu akciju pod naslovom “Prepoznavanje”.