Otvorenje izložbe koncertnih fotografija 'Beyond Sound Vol. 2' zakazano je za srijedu, 23. listopada od 19h na lokaciji kultne rockerske oaze Route 66 – Zagreb na adresi Paromlinska cesta 47
Pod organizacijskom palicom Leonore Bedić (Ribek Artz) nadolazeći event nastavak je na prvotnu izložbu organiziranu u klubu Močvara u travnju 2024. kada je predstavljen nadolazeći val umjetničkog pokreta rock fotografije koja je nažalost u današnjem vremenu lagano 'zaboravljena' i stavljena negdje po strani, stoji u najavi.
Izložbu podržava kulturno-umjetnički portal Ludvig dizajn, dok je za grafičko oblikovanje vizuala i ovoga puta zaslužna riječka kreativna digitalna agencija Divisyon. Autorica naslovne fotografije je Nika Kovačević.
Otvorenje izložbe kreće u 19h, uz iznenađenje, odnosno live acoustic show jednog zagrebačkog kantautora čije se ime neće otkriti do samog otvorenja. Izložba će trajati sve do 06. studenog 2024., ulaz je besplatan, a na samoj izložbi predstavit će se 23 koncertne fotografije ovih talentiranih autorica i autora:
- ANA PAVLOVIĆ - Yungblud
- ANTONIO KOVAČEVIĆ ZURL - Dark Bis (Zabranjeno pušenje)
- ELA PUSTAJEC - Crosses
- IGOR CECELJA - CCLA - Brkovi su da se vole (07.09.2024. ŠRC Šalata)
- IGOR DEŠIĆ - Dimmu Borgir, Rockstadt Extreme Fest 2024.
- IGOR PAVLOVIĆ - Viagra boys
- IVANA VLADOVIĆ - Asagraum, Heretic Feast, Boogaloo Zagreb, 2024.
- JOSIP POČUČA (Atterion Photography) – Belphegor
- JURICA CVITANIĆ – Gina Damjanović
- KATARINA VUKOJA - Ricky Myers - Always Dedicated
- LAURA OREŠIĆ – Jelusick
- LEON BELOVARIĆ - Opća opasnost - Kamenski
- MARIJA CVRLJE - Clash
- MARKO SARIĆ - Infest @Pannonian Rock Festival
- MARTINA MATAKOVIĆ - Marko Bošnjak
- MATEA MARUŠIĆ - Paul Gilbert
- NIKA KOVAČEVIĆ - Yungblud u Tvornici Kulture
- NIKOLA KNEŽEVIĆ – Prljavo kazalište (CMC 200 festival, Slavonski Brod, Tvrđava Brod, 31.8.2019.)
- PATRICIA BUTINA - Josipa Lisac
- PATRICIJA FLIKAČ – Survived by Nothing
- SUZANA SVEČNJAK - Damir Urban
- ZG CRNJAK (By Marijana) – Yungblud
- ŽELJKO JOVANOVIĆ - Let's go
OSVRT GRUPNE IZLOŽBE KONCERTNE FOTOGRAFIJE - BEYOND SOUND VOL. 2:
Tematika grupne izložbe koncertne fotografije ovoga puta okupila je 23 fotografkinje i fotografa koji se brinu za fotografiranje raznih glazbenih događanja i zbog njih vrlo rado uronimo u svijet u kojem se glazba i fotografija isprepliću u jedinstvenu formu umjetnosti s obzirom da je koncertna fotografija poseban podžanr profesionalne fotografije. I koncertni fotografi iznimno su cijenjeni, jer su na svakom koncertu jako bitne pripreme; iako postoje fotografkinje i fotografi kojima nije čak ni to potrebno jer 'imaju to u sebi', a tu veličinu vještine da se nabrojati jedva na prstima obje ruke.
Već smo u prethodnom osvrtu napisali kako koncertna fotografija često zavara ljude te pomisle kako je dovoljan samo jedan „klik” i gotovo! Međutim; daleko smo od istine. Svaki poznavatelj fotografije svjestan je da je za odličnu fotografiju potrebno uhvatiti pravi trenutak. Već smo pisali kako je prostor održavanja glazbenog događaja različit, stoga je potrebno doći uvijek ranije, ne zbog najbolje moguće lokacije za okidanje fotografija, nego i za upoznavanje samog prostora. Naime, koncertna fotografija često predstavlja neke tipične izazove poput formata – horizontalni ili vodoravni tijek, i kvadratni format koji često bude pun pogodak kao specifičan format kadra te ukoliko je osvjetljenje nešto lošije mogu dati ono nešto; autentičniji trenutak.
Autori nadolazeće izložbe pružaju višestruke raznovrsnosti te se iz njihovih umjetničkih radova jasno očitavaju „neobičnosti” zbog kojih se njihove fotografije izdvajaju od ostalih. Vidljivo je kako svi autori ističu novi pogled na stvaralaštvo rock fotografije te sami ističu da su svoje najbolje fotografije stvorili manje ili više nesvjesno i time daju do znanja da su više od pukog promatrača. Na taj način prepričavaju vizualnu priču prepunu emocija i ritma – i gdje njihov svijet sastavlja i povezuje svjetlo, sjene, boje, vibracije kao odu trenutcima u kojima protagonisti na fotografijama u malim dozama oslikavaju mini pokrete, mimike lica, ekstaze publike. To bi bilo više rečeno u filozofskom poimanju same definicije – odraz beskonačnih momenata kada glazba prestaje, a fotografija nastupa.
Velikim dijelom na fotografijama prevladavaju portreti i svaki od portreta iscrtavaju novu dimenziju u prostiranju prostora i plana koji se uključuje u priču kao popratna simfonija što dodatno dočarava prikazane elemente; manje i više skrivene u pozadini rekonstrukcije okoline, odnosno izvođača i publike. Propitkivanje autorovih namjera je poruka u naglašavanju detalja koji nam jasno opisuju emocije; bilo da je riječ o ushitu, napetosti, pjeva li se o baladi ili je riječ o distopijskim lyricsima s jasnim porukama; sve to se s lakoćom da očitati na licima izvođača. Sljedeće što krasi i dostavlja u prvi plan je sama čistoća fotografija i kompozicije koje zajedno u igri svjetlosti-sjene u potpunosti dopunjuju dojam koji na promatračima ostavlja osjećaj kazališnog komada prenesenog na fotopapir.
Za primjer koristit ćemo naslovnu fotografiju mlade Nike Kovačević čija fotografija prikazuje glazbenika Yungbluda, gdje bilježi dinamičan trenutak tijekom izvedbe, nevjerojatno prenoseći energiju i emocije kroz pozu i izraz subjekta. Korištenje crno-bijele boje naglašava kontraste i detalje kao što su znoj i pokret, čime se povećava intenzitet scene. Njegove ispružene ruke stvaraju osjećaj povezanosti s publikom bez obzira što ona nije vidljiva na fotografiji, sugerirajući klimaktični trenutak. Izraz lica vjerojatno prenosi strast, uzbuđenje ili angažiranost, pojačavajući emocionalni učinak. Ćudljivo osvjetljenje stvara dramatičnu atmosferu, ističući subjekt na mekoj, zamućenoj pozadini. Gestualni jezik subjekta vjerojatno potiče osjećaj uključenosti, uvlačeći publiku u izvedbu.
Stoga Vas sve pozivamo da uronite zajedno s nama i autorima u njihov mali svemir velikog značaja u čijim svijetovima fotografije pišu nove epizode u nastajanjima i postaju trajna uspomena za život s očitim predznacima da smo svi zajedno kao zajednica pokrenuli nešto novo, odvažno i autentično do boli – ukoliko se mogu tako izraziti.
Napisala: Magdalena Rikanović