rad hrvatskih arhitekata

Bez vjetrenjača, klompi i narančaste boje: zavirite u nizozemsko veleposlanstvo

28.10.2017 u 21:22

Bionic
Reading

Gorana Giljanović i Eugen Popović, koji su od 2013. ujedinjeni u arhitektonski studio GEplus arhitekti, projektirali su interijer novog sjedišta Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj, a za tportal govore o izazovima i posebnostima toga projekta, koji su dobili u konkurenciji s više hrvatskih i stranih ureda

Kad je za lokaciju novog sjedišta Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj odabran zagrebački Ban centar, predstavnici Odjela za razvoj infrastrukture 3W (World Wide Working) iz nizozemskog Ministarstva vanjskih poslova posjetili su boutique ured površine 200 kvadrata, koji su Gorana Giljanović i Eugen Popović, odnosno GEplus arhitekti, ranije projektirali u istoj zgradi. Javili su im se i, nekoliko sastanaka kasnije, na kojima su provjerili njihovo iskustvo i stručnost, odabrali ih među svim ostalim konkurentima.

Giljanović i Popović koncept su razvili na temelju dviju odrednica samoga naručitelja. Prvo, bile su tu smjernice o fleksibilnom funkcioniranju radnog prostora, a drugo, upute o tome kako u prostor implementirati novi brending Nizozemske, koji odmiče od vjetrenjača, klompi i narančaste boje.

Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
  • Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
  • Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
  • Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
  • Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
  • Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu
    +6
Interijer Veleposlanstva Kraljevine Nizozemske u Zagrebu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Robert Leš

'Trebali smo projektirati diplomatski prostor koji je po svojoj definiciji umjeren i neutralan, ali ipak mora posjedovati rafinirani izraz nacionalnog identiteta. Upravo je u tom dijelu bio najveći izazov za koji smo dobili autorsku slobodu - interpretirati nove elemente brendinga Nizozemske u projektu interijera', objašnjavaju arhitekti koji su kao odgovor dizajnirali - modularni tepih.

'Prostire se čitavom površinom Veleposlanstva, likovno prenoseći pikseliziranu fotografiju naše najveće inspiracije za prostor, nizozemske obale, koju Nizozemska želi promovirati. Vizualnim smo jezikom stoga iskomunicirali prirodno bogatstvo koje zapravo povezuje naše obje zemlje – Nizozemsku i Hrvatsku', kažu dodajući da je tepih izradila poznata nizozemska tvrtka Interface.

Drugi se izazov odnosio na to kako prostor organizirati tako da bude fleksibilniji i učinkovitiji jer nizozemski radnici, kako objašnjavaju Gorana i Eugen, nisu strogo vezani uz klasično radno mjesto, nego za obavljanje posla koriste različite lokacije u uredu, a stimulira se i rad od kuće, s putovanja, ručkova itd.

'Zato smo kreirali specifičan zoning cjelokupnog sjedišta, koje smo podijelili na interaktivne i individualne radne prostore, ležerne i službene multifunkcionalne sobe, pri čemu je sve obavijeno prepoznatljivom fleksibilnošću i neutralnošću', kažu autori projekta.

U 310 kvadrata interijera tako se mogu pronaći uredi otvorenog tipa te sobe za koncentraciju, u koje se mogu povući svi kojima trebaju mir i tišina. Za druženja i sastanke tu je kuhinja, a od 'službenijih' prostora radnicima su na raspolaganju sobe za prijem za prezentacije te reprezentativna, koja se ističe osobitom elegancijom.

'Naš je zadatak bio projektirati praktična rješenja. Zbog specifičnih prostornih zadatosti, kao identitetsku okosnicu prostora definirali smo elegantnu jedinstvenu multifunkcionalnu plohu koja se proteže njegovim središtem. Od nje se prostorom proteže već spomenuti tepih kojeg smo dizajnirali na način da likovnim jezikom prenosi kolorit nizozemske obale u nijansama plave, smeđe i zelene boje. Njegova je uloga i simbolična jer sugerira 'zajedničko tlo', odnosno poveznicu Hrvatske i Nizozemske u dobrim diplomatskim odnosima', pojašnjavaju arhitekti koji su, osim na tepihu, boje nizozemskog krajolika u manjoj mjeri uključili i na namještaju te na zidnim oblogama i tekstilu.

'Projektiranjem rasvjete dodatno smo stvorili atmosfere kojima se naglašavaju određene situacije, središnji, multifunkcionalni objekt te dojam ležernosti u, primjerice, reprezentativnoj sobi, ali se upotpunjuje i koncept postava umjetnina kako bi one bile adekvatno prikazane', zaključili su Gorana Giljanović i Eugen Popović koji su u interijer postavili detalje s potpisom uglavnom hrvatskih i nizozemskih dizajnera i proizvođača, ističući i tako sponu između dviju zemalja.