U Berlinu je od 12. do 16. kolovoza u poznatoj galeriji The Ballery održana ekskluzivna izložba posvećena stvaralaštvu nekoć popularnog djevojačkog sastava Spice Girls o kojoj su se raspisali i svjetski mediji. Naš novinar je izložbu 'Wannabe', nazvanu po prvom hitu Spajsica, posjetio posljednjeg od četiriju dana trajanja
'Wannabe 1996 - 2016: A Spice Girls Art Exhibition' naziv je izložbe koja je u svoja kratka četiri dana trajanja bila hit u Berlinu, s otvaranjem koje se pretvorilo u veliki parti i obilnom medijskom pažnjom diljem Europe. Galerija The Ballery, koja se nalazi u središtu gej kvarta oko Nollendorferplatza, obilježila je 20 godina od lansiranja jednog od najuspješnijih bendova svih vremena, britanskih Spice Girls, koje su s jedne strane bile proizvod glazbene industrije, a s druge promovirale progresivan stav o girl power i pozitivno obilježile živote mnogih djevojčica koje su odrastale u 1990-im.
Izložbu je osmislio talijanski kurator Nadir Catalano, koji je kao tinejdžer bio veliki obožavatelj Scary, Ginger, Baby, Sporty i Posh Spice, te kaže da su Britanke bile 'inspiracija za mnoge koji su odrastali uz njih. Girl power nam se zauvijek uvukao pod kožu'. Catalano ne pretjeruje jer Spice Girls su tijekom svoje karijere prodale više od 80 milijuna primjeraka albuma te obilježile jednu epohu pop-glazbe i kulture. Snimile su i komercijalno uspješan film 'Spiceworld', a sve je počelo njihovim debitantskim singlom 'Wannabe' koji je u kratko vrijeme došao na prvo mjesto glazbenih top-lista u 37 zemalja svijeta. Bio je to tek njihov prvi megahit u nizu te je dvadeset godina kasnije više nego jasno da su Spice Girls fenomen koji zaslužuje i umjetničku obradu. Izložba u galeriji The Ballery pokazala je da su Spajsice mnoge inspirirale, a to nije mala stvar. Spektakularno otvaranje izložbe obilježili su zabavni vizualni i glazbeni hommagei pa ne čudi da je sve zajedno zabilježeno u nightlife rubrikama berlinskih medija.
Što se najzanimljivijih radova na izložbi 'Wannabe' tiče, Juan Sanchez Porta je pet članica benda predstavio kao katoličke svetice na pet svijeća, spojivši pop i religioznu ikonografiju u nešto što izgleda kao kada biste na standardnoj slici Gospe iz Međugorja Marijino lice zamijenili onim Victorije Beckham. Michele Sanmarco je Spice Girls prikazao u kontekstu pop-industrije i petorke kao proizvoda, kao pet cvjetova na kojima se umjesto latica nalaze perike u skladu s karakterističnim frizurama Mel B, Emme Bunton, Geri Halliwell , Mel C, i Victorije Beckham. Poruka je jasna - riječ je o umjetnom glazbenom proizvodu, a ne organski nastalom bendu. S druge strane, masovno obožavanje pokazuje da se u sastavljanju Spice Girls članice kuriralo sa sviješću o različitosti suvremenih ženskih identiteta.
'Wannabe' nudi vizije dvadesetak umjetnika koje su Spice Girls inspirirale na radove u raznim formama, od kolaža do instalacija. U galeriji The Ballery tako su izloženi radovi Taylora Bryna Hultquista, Sally Cellophane, Roryja Midhanija, Felixa Abela i brojnih drugih umjetnika koji dolaze doslovno sa svih strana svijeta. Izložba podsjeća i na to da su Spajsice bile globalni fenomen koji su i sami fanovi mogli sagledavati kritički jer se izabrani radovi bave i slavljenjem i analizom grupe koja je na vrhuncu popularnosti izazivala histeriju među obožavateljima, napose djevojčicama i tinejdžericama, ali i njihovim gej vršnjacima.
Radikalan je tretman kojem Spajsice u svojem radu 'Spice Twats' podvrgava berlinska umjetnica Zid Visions: prikazane su kao pet raširenih vagina sa stidnim dlakama uređenim po modelu frizura članica benda. Talijanka Federica Masini zato Baby Spice glorificira kao namrštenu i ljutitu, daleko od simpatične infantilne plavuše kakvom je originalno zamišljena.
The Ballery je zapravo tijekom izložbe 'Wannabe' pretvoren u metaverziju tipične tinejdžerske sobe devedesetih, u kojoj stanuje netko opsjednut Spice Girls. To je ujedno i najveći uspjeh izložbe 'Wannabe', uspješno oživljavanje mladenačke energije kojom su zračile Spajsice.
Odlična posjećenost posljednjeg dana izložbe dokazuje da za mnoge taj sjaj nije nikad izblijedio.