IZGUBIO SPOR PROTIV DRŽAVE

Boris Ljubičić: Pravdu zbog plagiranja mog dizajna tražit ću u Strasbourgu

30.01.2019 u 10:18

Bionic
Reading

Nakon što je Trgovački sud u Zagrebu nepravomoćno odbacio njegovu tužbu protiv Hrvatske i zagrebačke tvrtke Innovo ddb zbog navodnog plagiranja njegova dizajna u rješenju vizualnog identiteta za informativnu kampanju o pristupanju Hrvatske EU, dizajner Boris Ljubičić poručio je da će pravdu nastaviti tražiti na Europskom sudu za ljudska prava.

'Koliko znam u svakoj sudnici je hrvatski grb na zidu, možda je onima koji donose presudu izvan pogleda, iza leđa. Šalim se, ali jasno je vidljivo da u hrvatskom grbu nema plavih kvadrata i da je to sasvim nova i originalna dizajn izvedenica. Autor, po mojem mišljenju, plagijata, cijelo je vrijeme sudskog spora bio skriven iza agencije koja je odradila posao. Bio je to, inače, javni anonimni natječaj, pa su neki članovi žirija, kako sam kasnije saznao, mislili da je to moj rad', rekao je Boris Ljubičić za Jutarnji list dodajući kako će zaštitu nastaviti tražiti pred Europskim sudom za ljudska prava.

VELIKI INTERVJU: Boris Ljubičić o optužbama da je Tuđmana pretvorio u konja, tepihu u koji je skrio Tita i hrvatskom strahu od nove zastave

U tužbi je dizajner tražio odštetu od gotovo 300.000 kuna, navodeći kako kockice predstavljaju 'njegov umjetnički kod' integriran u većini njegovih projekata od kojih su najpopularnija vizualna rješenja loga HRT-a, HTZ-a, Hine, HOK-a i drugih.

Drava - Tvornica šibica (1972)
  • Fabrika duhana Sarajevo (1972)
  • HRT (1993 - 2000)
  • Hrvatska turistička zajednica (2000)
  • Hrvatska turistička zajednica (2015)
  • Labud (1980)
    +10
Radovi Borisa Ljubičića Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HDD

Isticao je i da se to dizajnersko rješenje smatra 'općeprihvaćenim obilježjem nacionalnog identiteta s lajtmotivskim crvenim, plavim i često na 'nevidljiv' način prisutnim bijelim kvadratom'. Navodio je i da odabrano autorsko rješenje za navedenu informativnu kampanju predstavlja 'drski plagijat njegovog izvornog autorskog djela - umjetničke interpretacije rastera hrvatskog grba uz primjenu dva izmjenična dijagonalno postavljena kvadrata' koja čine umjetnički kod tužitelja i koja su 'na taj način prikazana s time da zahvatom plagijatora izmjenični kvadrati osim na hrvatska državna obilježja (grb i zastavu) asociraju i na slova EU'.

U presudi Trgovačkog suda, međutim, navodi se kako sporno djelo nije nastalo na osnovi Ljubičićeva rada, nego da su oba zapravo nastala na osnovi hrvatskog grba.

'Tužitelj ne uživa autorskopravnu zaštitu na grbu niti na njegovim interpretativnim elementima geometrijskih oblika koji su nastali preradom hrvatskog grba', zaključuje se u presudi.