Nova premijera zagrebačkog Gradskog kazališta Komedije bit će, u subotu 8. veljače, komedija situacije 'Brat bratu' u čijem su središtu tri brata koji su uvijek tu jedan za drugoga – kad god treba, a još češće kad ne treba, koju po tekstu Rayja i Michaela Cooneyja postavlja Lea Anastazija Fleger.
Britanski redatelj, glumac i dramatičar Ray Cooney, jedan je od najistaknutijih pisaca farsi/komedija. Majstor klasične komedije situacije koja se voli oslanjati na tradiciju farse i vodvilja, čiji su tekstovi prevedeni na više od 40 jezika, uključujući kineski, japanski i ruski, nije nepoznat ni zagrebačkoj publici, koja ga je upoznala sad već davne 1990. izvedbom 'Kidaj od svoje žene' u Komediji, gdje je kasnije igran i nastavak 'Uhvaćen u mrežu', a u Komediji su izvedeni i 'Luda noć u hotelu President' i 'Luda lova'.
Nadimak 'britanski Feydeau' zaslužio je upravo svojim komedijama, a dobio je i titulu viteza, kojom ga je engleska Kraljica odlikovala 2005. zbog zasluga u teatru. Godine 1983. osnovao je, a zatim i postao voditelj Theatre of Comedy Company. Ostvario je i bogatu glumačku karijeru, koju je započeo još kao 14-godišnjak, te nastavio igrati i u vlastitim tekstovima u Londonu, Americi i Australiji.
Autor je najdugovječnije komedije na West Endu, koja se tamo održala čak devet godina, odnosno odigrana je preko 2500 puta. Procjenjuje se kao je diljem svijeta prodano više od 100 milijuna ulaznica za njegove komedije.
Dramu 'Brat bratu', izvornog naslova 'Tom, Dick & Harry', Ray Cooney potpisuje u suradnji sa sinom Michaelom.
U središtu su priče trojica braće, Petar, Drago i Ivica. Petar, naoko najodgovorniji od svih, sa suprugom Ladom odlučuje posvojiti dijete te sve prolazi u žustrim pripremama kako bi izbjegli i najmanju mogućnost pogreške. Njihov život vrti se oko priprema za dolazak djelatnice iz Centra za socijalnu skrb koja treba procijeniti je li njihov dom sredina podobna i prikladna za dijete.
Najsretniji dan njihovih života potpuno zasjeni dolazak Petrove braće Drage i Ivice, koji im na svoju ruku odluče pomoći.
Rezultat njihovog upletanja iz 'najbolje namjere' na vrata inače skladne obitelji dovedu nevjerojatnu lepezu nepozvanih gostiju – od ilegalnih migranata, policajca, sve do ruskog mafijaša. Dom koji se do maloprije činio gotovo idiličan, postaje mjestom za skrivanje švercanih cigareta i žestice, pa i mrtvog tijela. Ili barem dijelova jednog. Petar Krpan, preko čijih se leđa sve prelama, ni kriv ni dužan nađe se u središtu događaja nad kojima nema kontrolu.
No, ne kaže se uzaludno kako 'krv nije voda', te Petar iz naoko mirnog obiteljskog čovjeka prerasta u profesionalnog lažljivca iz nužde, koji čini sve što je u njegovoj moći kako bi ponovno uspostavio red, i toliko željeni mir u kući. Nakon svega, biti roditelj se više i ne čini kao najstrašnija stvar na svijetu.
U naslovnim su ulogama trojice braće Ronald Žlabur, Igor Mešin i Ivan Magud, a ostatak glumačkog ansambla čine Jasna Palić Picukarić, Dajana Čuljak, Davor Svedružić, Ivan Glowatzky, Vanja Ćirić i Dražen Bratulić.
Prevoditelj je Dražen Bratulić, a autorski tim uz redateljicu Leu Anastaziju Fleger još čine dramaturginja Nikolina Rafaj, scenografkinja Irena Kraljić i kostimografkinja Tea Bašić Erceg. Scenski pokret osmislila je Matea Bilosnić, oblikovateljica svjetla je Vesna Kolarec, autor glazbe je Milorad Stanić, a suradnica za arapski jezik Ines Carović.