MANUFAKTURIST

Čaše za gemišt koje ćete poželjeti na svome stolu

16.06.2013 u 12:24

  • +3

Manufakturist proizvodi

Izvor: Promo fotografije / Autor: Manufakturist

Bionic
Reading

Povodom međunarodnog festivala Dan D koji se ovog vikenda održava u prostorijama Gredelja, razgovarali smo s mladim dizajnericama radione Manufakturist, Miom Bogovac, Mateom Bronić, Dorom Đurkesac, Mašom Milovac i Kristinom Volf, koje su među ostalim svojim proizvodima, osmislile i čaše za idealan gemišt

Manufakturist radiona mlada je tvrtka posvećena proizvodnji i uslugama dizajna. Nastala je združenim snagama pet mladih dizajnerica, a to su: MiaBogovac, Matea Bronić, Dora Đurkesac, Maša Milovac i Kristina Volf.

Iza sebe imaju izlaganja na izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu među kojima bismo izdvojili bijenalnu Izložbu hrvatskog dizajna u Muzeju za umjetnost iobrt u Zagrebu, nastupe na tjednima dizajna u Beču, Skopju, Sofiji, kao i nastup na festivalu Croatie, la voice održanom u Parizu krajem 2012.

Među radovima koje potpisuju hvaljeni je stolić Porthos koji se sastoji od odvojenih drvenih pladnjeva, složenih jedan na drugi, ujedno u funkcijipretinaca.

Kao rezultat zajedničke suradnje svih pet mladih dizajnerica nastali su proizvodi Brr, Zrno soli I V/V čaša. Interesantna V/V čaša svim ljubiteljimagemišta omogućava da naprave napitak baš po svojoj mjeri: škropec, pola-pola ili pak ‘dvije-trećine’, a ujedno to popularno hrvatsko piće približava strancima.

Povodom međunarodnog festivala Dan D koji se ovog vikenda održava u prostorijamaGredelja, s 'manufakturisticama' smo razgovarali o radnom danu dizajnera, domaćem dizajnu, cijenama i idejama. Kako zajednički pristupaju svomedizajnerskom radu, nije nas iznenadilo što su zajednički odgovarale i na naša pitanja. 


Kako ste se odlučile za pokretanje vlastitog posla, je li bilo teško i uspijevate li, s obzirom na financijsku krizu, živjeti samo od dizajna?
Osnivanje Manufakturista se dogodilo postepeno. Isprva smo radile samostalno i paralelno surađivale na raznim projektima, možemo reći da nas je natječaj Croatian Holiday na kraju ujedinio. Za taj projekt napravile smo tri proizvoda: Brr, Zrno soli i V/V čašu.
Nekako ne doživljavamo taj proces 'pokretanja posla' teškim, vjerojatno zato što se dogodio bez pritiska. Jednostavno smo nastavile raditi zajedno s istim ciljem i to je rezultiralo Manufakturistom.

Pokretanje produkt dizajn studija, kao i svaki drugi početak, zahtjeva mnogo odricanja i ulaganja. Od Manufakturist proizvoda još ne možemo živjeti, ali radimo na tome. Zasad više snage i resursa usmjeravamo na razvijanje novih ideja.
Svaka od nas uz Manufakturist još radi svoje poslove a oni su isto vezani za dizajn.

ako izgleda vaš radni dan? Radite li od 9 do 17 sati ili kao većina kreativaca uživate u fleksibilnom radnom vremenu?
Odgovara nam fiksno radno vrijeme (od 9 do 17, 18). U biti je fleksibilno radno vrijeme dvosjekli mač. Prednost je što si možemo krojiti radni dan i dozvoliti si kasniji start. S druge strane, kada je neki rok ili više posla odjednom (što se redovito događa), onda radimo vikendom i noću, što je dosta iscrpljujuće. Zato je bolje ostvariti kontinuirani radni tempo.

Otkuda sve crpite ideje i kako izgleda vaš stvaralački proces? Primjerice, zanimljiva mi je čaša w/w Glass s naznačenim mjerama za gemišt za svačiji ukus. Postoji li iza nje neka zanimljiva priča, možda strast prema gemištu?
Pa nije baš da gajimo 'ludu strast prema gemištima', više vinu općenito. Konkretno, V/V čaša je, uz 'Zrno soli' i 'Brrr', dio kolekcije suvenira Putešestvije, nastale za natječaj Croatian Holiday. Ideja je bila dizajnirati proizvode koji turistu prenose određenu lokalnu posebnost. Kroz istraživanje smo odredile tri priče koje su nas najviše inspirirale – dobivanje soli iz mora, pripremanje tradicionalnog pića i grijanje pomoću ugrijane cigle. Što se stvaralačkog procesa tiče, više nas je pa se stalno vrte neke ideje, primjeri, inspiracije. Vjerojatno stalno nesvjesno motiviramo i utječemo jedna na drugu.


U kojoj mjeri su danas dostupni materijali koje koristite u izradi? Postoji li 'mreža dobavljača', istražujete li stalno tržište u potrazi za novom inspiracijom i materijalima?
U procesu dizajniranja pridodajemo veliku pažnju prirodnim materijalima, teksturama i njihovoj obradi. Trudimo se pomicati način tretiranja materijala, a pritom poštivati njihove zakonitosti. Zapravo su ograničenja ponekad dobra polazišna točka i inspiracija - moraš se 'dovinuti' pametnom rješenju. Stalno smo u potrazi za novim izvođačima, iako već sad ostvarujemo stalne suradnje za određene proizvode.

Kao jedan od ciljeva hrvatskog produkt dizajna navodite podupiranje kulturalne osobitosti bez obzira na globalizacijske procese. Na koje sve načine to činite?
Samim time što stvaramo dizajn brend kojemu je cilj biti konkurentan na inozemnom tržištu. Nije potrebno naglašavati da je to hrvatski brend, važan je dobar proizvod, koji se prepoznaje zbog dobre ideje i kvalitetne izrade. Dizajn i funkcija proizvoda su rezultat mnogih faktora, pa tako i iskustva i kulture u kojoj se dizajner razvija. Naravno, prvenstveno surađujemo s lokalnim proizvođačima i koristimo dostupne materijale i tehnologije.

Kojim sve putevima plasirate proizvode na međunarodnoj dizajnerskoj sceni?
Pokušavamo ostvariti međunarodne kontakte i time razviti kanale distribucije i prodaje. Cilj nam je proizvode plasirati na prodajna mjesta specijalizirana za dizajn, kako bismo testirali i naše proizvode, ali i inozemnu publiku. Sajmovi i međunarodne izložbe su također jedan od načina na koji komuniciramo s potencijalnim agentima, distributerima, te kolegama dizajnerima. Zasad smo sudjelovale na nekoliko renomiranih dizajn sajmova – od Milana, Berlina, Beča, Pariz itd. Svaki sajam ima drugačiji karakter i ciljanu publiku i nudi dobru povratnu informaciju o konkurenciji, tržištu i vlastitom proizvodu.

Na koji način definirate cijenu nekog proizvoda? Pokušavate li korespondirati cijenama svojih proizvoda s imovinskim stanjem potencijalnih kupaca jer je generalan stav da je dizajn još uvijek rezerviran za kupce dubljeg džepa?
Cijenu proizvoda definiraju faktori koji su fiksni troškovi proizvodnog procesa, te intelektualna vrijednost proizvoda - dizajn. Ono što je uvijek najteže odrediti je koliko bi kupac izdvojio novaca za pojedini dizajnerski predmet, jer je to vrlo subjektivno. Naravno da definiranju cijene prethodi i istraživanje konkurentnih proizvoda i njihovih cijena.

Čime ove godine sudjelujete u Danu D?

Dan D odlična je manifestacija koja široj publici približava dizajn proizvode te kreativan i izvedbeni proces koji im prethodi. On je dobra platforma u sklopu koje mladi autori i studenti mogu pokazati razmišljanja o zadanoj temi — dizajn i grad. Ove godine smo prisustvovali i podržali sam događaj sudjelovanjem na D-studios, tako što smo otvorili vrata svog radnog prostora svim zainteresiranim posjetiteljima. Bilo je izuzetno zabavno i zanimljivo, družili smo se u vrtu uz malu izložbu naših proizvoda i radova naših 'cimera' ĐukićPavlović.
I da, prodajemo naše V/V čaše na D-marketu, u sklopu dizajn shopa 'Take me home'.