Audiovizualni umjetnik napravio je video instalaciju u trajanju od 24 sata, sačinjenu od tisuća filmskih i TV isječaka, koji obuhvaćaju zadnjih 70 godina filmske povijesti
Video instalacija nazvana 'The Clock' slavnog švicarskog umjetnika i kompozitora koji istražuje poveznice zvuka, fotografije, videa i filma, 24-satna je montaža tisuća filmskih isječaka, s prikazima satova ili ljudi koji provjeravaju koliko je sati.
Projekt je osmišljen tako da pokazujujući bilo koje vrijeme, ono postaje aktualno, ali i odvojeno od samog čina gledanja. Osim što je umjetnik dao novi, originalni poticaj za promišljanje prirode vremena u filmu i, uostalom, u samom životu, osigurao je i impresivnu kolekciju povijesti slavnih filmskih prizora, koja funkcionira kao veličanstveni i nepraktični zidni sat.
Ultimativni digitalni mozaik Christiana Marclayja postavljen je u londonskoj galeriji Hayward kao dio izložbe British Art Show 7. Sudeći po dosadašnjim impresijama posjetitelja galerije, 'The Clock' izaziva neobično i fascinantno stanje nalik transu: od prvotnog duhovitog shvaćanja vješto ukomponiranih scena u kojima glavnu ulogu igra vrijeme, do stanja smirenosti nakon udubljivanja u sam koncept. Sadrži brojne scene satova koji postaju označitelji prostora, kao Big Ben, krupne kadrove ručnih satova, ljudi koji žure ili kasne užurbano gledajući na sat, ali i ljudi koji se nakon jutarnjeg rastezanja grle i prekidaju intimnosti zbog vremena.
U toj sceni sat postaje zabrana njihovih daljnjih užitaka: dok u pozadini tiho pišti alarm, oni se užurbano i nervozno dižu iz kreveta i spremaju za radni dan. Video instalacija tako služi kao podsjetnik da je vrijeme samo fikcionalna vrijednost koja okružuje ljudska raspoloženja i određene, bitne ili manje bitne trenutke. Gledatelj na kraju prestane doživljavati svoj raspored u strogo zadanim okvirima i počinje se opuštati u shvaćanju da je vrijeme – relativno.