Početkom veljače održat će se novi ciklus posvećen Iranu uz niz zapaženih dokumentaraca koji iz različitih, ali uvijek insajderskih očišta prilaze kompleks(nost)ima iranskog društva
U sklopu ciklusa u petak, 3. veljače u 20 h održat će se i razgovor o položaju žena u teokratskom Iranu te aktualnim prosvjedima u kojima su se žene istaknule kao predvodnice dok je već od prvih dana slogan „žena, život sloboda!“ postao dominantan poklič cijelog antirežimskog pokreta. U razgovoru će sudjelovati poduzetnica Samane Fatemeh Riehani i umjetnica Selma Banich, a moderirat će ga novinarka Ivana Perić.
Kao uvertiru u razgovor moći će se pogledati kratki video-esej "Nazarbazi" ("Igra pogleda") redateljice Maryam Tafakory o zabrani prikaza dodira muškarca i žene u iranskom filmu i srednjometražni "San o svili" redateljice Nahid Rezai snimljen točno prije 20 godina (a 20 godina nakon Iranske revolucije) u kojem teheranske srednjoškolke dijele svoje vizije budućnosti.
Tu je i poetičan portret jednog složenog ljubavnog odnosa na relaciji između Švicarske i revolucionarnog Irana 1960-ih godina, "Obiteljska rendgenska slika". Redateljica Firouzeh Khosrovani priču o svojim naoko nespojivim roditeljima, pobožnoj muslimanki Tayi i sekularnom, zapadnjački nastrojenom Hosseinu te njihovu dogovorenom braku strukturira uz pomoć obiteljskih fotografija, kao i rekonstruiranih te zamišljenih dijaloga. Khosrovani filigranski vješto spaja komadiće svoje obiteljske povijesti kroz pola stoljeća, ali istovremeno zahvaća kolektivnu povijest vlastite zemlje. Za svoj je film osvojila nagradu za najbolji dokumentarac na prestižnom festivalu IDFA. Zbog svojeg filmskog i aktivističkog djelovanja Khosrovani je nedavno odslužila zatvorsku kaznu
Mlada redateljica Narges Kalhor, koja je emigrirala u Njemačku, pridružuje se protestu. U svojem prvijencu "U ime Šeherezade ili prvi pivski vrt u Teheranu" vodi nas na nadrealno putovanje u živote nekolicine mladih imigranta i pritom se kroz niz apsurdnih, pythonovskih skečeva razračunava s baucima multikulturalizma, identiteta i drugosti. Je li u pitanju film o slavnoj Šeherezadi, ili o otvaranju prvog pivskog vrta u Teheranu, ili o redateljici koja pokušava snimiti svoj dugometražni prvijenac? Kalhor pokazuje da biti izgubljen u prijevodu ponekad nije loša stvar već naprotiv može dovesti do stvaranja novih značenja.
Iranski ciklus zaokružit će diptih nagrađivanog dokumentarista Mehrdada Oskoueija. "Snovi bez zvijezda" pružaju intimni pogled u iranski popravni dom gdje umjesto hladnokrvnih kriminalaca upoznajemo djevojke koje se zajedno smiju, pjevaju i plaču. U nastavku "Sjene bez sunca" fokus je na tri djevojke koje su ubile oca, muža ili drugog muškog člana obitelji. Oskouei je s njima izgradio nevjerojatan odnos promatrajući njihovu prijateljsku interakciju i otvorene razgovore u kojima jedna drugoj povjeravaju posljedice i razloge svojih djela. Vremenom postaje sve jasnije da njihova zatvorena ženska zajednica pruža i svojevrsno utočište u bijegu od agresivnog društva kojim dominiraju muškarci.
Raspored projekcija potražite na web stranici Dokukina: https://dokukino.net/raspored/.