Filmom 'Dogville' Larsa von Triera, prvim segmentom njegove nedovršene 'američke trilogije', zagrebačko kino Tuškanac u srijedu otvara retrospektivu sa svih 16 filmova tog proslavljenog, nerijetko i kontroverznog danskog redatelja
Film otvaranja s Nicole Kidman propituje teme američkog društva, njegovu ´drugu stranu´ koju čine i netolerancija, prijetvornost te rasna i klasna diskriminacija.
Prikazat će se još jedna politička alegorija, drama "Manderlay", središnji dio autorove 'američke trilogije' i svojevrstan nastavak "Dogvillea" te "Idioti", crnohumorna drama i jedini njegov film u potpunosti realiziran u skladu s Dogmom 95.
Tu su i nagrađivana drama "Lomeći valove" te podjednako uspješan mjuzikl "Plesačica u tami" s Björk, završni dio neformalne trilogije iskupljenja (Idioti, Lomeći valove).
Neobična krimi-drama "Element zločina" njegov je dugometražni prvijenac i prvi dio trilogije Europa ili trilogije E (Epidemija, Europa) u kojoj je autor kreirao tjeskobnu i apokaliptičnu sliku našeg kontinenta i njegove distopijske budućnosti.
"Epidemija" je dijelom autobiografsko ostvarenje u kojemu von Trier i scenarist Niels Vørsel glume same sebe, a treći dio trilogije je "Europa" kojom prevladava kafkijanski ugođaj nemoći i izgubljenosti.
Retrospektiva donosi i "Melankoliju", spoj psihološke drame i filma katastrofe, središnji dio von neslužbene trilogije (zapravo tetralogije) nazvane Depresivna (Antikrist i dvodijelna Nimfomanka).
Psihološka drama "Antikrist" nagrađena je za najbolju glumicu (Charlotte Gainsbourg) u Cannesu, a kontroverzne erotske psihološke "Nimfomanke" će se prikazati u znatno duljoj, redateljevoj verziji filma.
"Pet prepreka" je film ostvaren u suradnji von Triera i dokumentarista Jørgena Letha, a jedno od autorovih manje poznatih i značajnih ostvarenja je i komedija "Šef svega" koja govori o odnosima u korporacijama.
U psihološkoj drami "Kuća koju je sagradio Jack" redatelj se na metatekstualnoj razini dijelom oslanja na Danteov "Pakao", dok je za kraj retrospektive, 18. rujna, ostavljena "Medeja" osuvremenjena i uspjela transpozicija Euripidove tragedije.
O autoru:
Lars Von Trier (Kopenhagen, 1956.) je postmodernist sklon intelektualiziranju, eksperimentiranju i naglašenim stilizacijama, umjetnik s dijagnozom neizlječive paranoje koji ne putuje zrakoplovom.
Osebujni je filmski autor i vizionar te ključni inicijator i pokretač umjetničkog pokreta Dogme 95, koji uvijek ističe da filmovi moraju biti životni te da je u njima iznimno važna dominacija slike nad riječju, napominje se u najavi.