Međunarodni kazališni festival Bitef održava se u Beogradu tijekom rujna, a na njemu će nastupati niz predstava iz čak devet država
Glavni program međunarodnog kazališnog festivala 53. Bitefa, koji se održava u Beogradu od 17. do 26. rujna, među 12 predstava iz devet zemalja obuhvatit će i jednu predstavu regionalnog festivala suvremenog cirkusa Cirkobalkana, performans ‘Rijetke ptice’ francuske skupine Un loup pour l'homme.
Predstava francuskog novog cirkusa u kojoj šestero umjetnika sami na pozornici grade scenski svijet, bez scenografije i rekvizita, oslanjajući se samo na vještinu akrobacije, performans ‘Rijetke ptice’ istražuje različita izvedbena iskustva, mogućnosti i forme, nastojeći obraniti viziju čovječanstva sastavljenog od društvenih bića, pojedinaca koji su istodobno međusobno različiti ali i međusobno ovisni.
‘Rijetke ptice’ u programu su drugog dijela festivalskog programa, koji se od 22. do 26. rujna održava u prostorima Luke Beograd, u tri hangara i pod cirkuskim šatorom, paralelno s festivalom Cirkobalkana. Tu će se održati i sama festivalska završnica, koju će obilježiti gostovanje u Beogradu belgijske plesne skupine Ultima Vez iz Bruxellesa s predstavom ‘Pozvani’ koreografa Seppea Baeyensa.
Slavni Milo Rau za svečani početak festivala
Ovogodišnji će Bitef 17. rujna otvoriti predstava ‘Orest u Mosulu’ NT Genta u režiji jednog od najvećih redatelja današnjice Mila Raua. U okviru glavnog programa publika će do 26. rujna vidjeti 12 predstava iz devet zemalja, Francuske, Njemačke, Belgije, Srbije, Slovenije, Nigerije, Brazila, te Hrvatske, odakle dolazi predstava ‘Mladež bez boga’, produkcija Zagrebačkog kazališta mladih i Montažstroja u režiji Boruta Šeparovića.
Kao jedna od najzanimljivijih predstava 53. Bitefa najavljen je projekt ‘Nemoralne priče – 1. dio: Kuća majka’ Compagnie Non Nova iz Nantesa u Francuskoj, kojim se 22. rujna službeno otvara drugi dio festivalskog programa, te u okviru njega, nastup istaknute francuske konceptualne umjetnice i performerice s iskustvom u cirkusu, Phie Menard.
Komad u kojemu se ‘doslovno ruše temelji našeg, zapadnog društva, simbolički prikazani kao s mukom izgrađeni antički hram, a pred čime, kao gledatelji i građani, ostajemo nijemi i pasivni’, autorica Phia Menard na ovaj tjedan održanoj konferenciji za medije u Beogradu objasnila je kao pokušaj prikaza ‘kako gledamo katastrofu umjesto da je pokušamo spriječiti’, ali kojemu nije cilj ‘ispitati našu odgovornost već želju za ljubavlju’.
Predstavljanja knjiga, koncerti, tribine i akcije
Festival tradicionalno sadrži i bogat prateći program, pa će tako ‘Bitef biblioteka’ predstaviti tri nove knjige o ‘bitefovskim tendencijama’ u kazalištu, dok će u sklopu ‘Filozofskog teatra’ hrvatski filozof Srećko Horvat voditi razgovor s njemačkim piscem Normanom Ohlerom, autorom bestselera o odnosu narkotika i nacizma kojemu je tema sudbina suvremene zajednice.
Posebni program ‘Borka na Bitefu’ bit će posvećen uspomeni na dramaturginju i aktivistkinju Borku Pavićević, ‘PQ na Bitefu’ će predstaviti srpski paviljon s ovogodišnjeg Praškog kvadrijenala, a organizatori najavljuju i koncert No Borders Orchestra, sastavljenog od glazbenika iz regije, te tribinu ‘Djelovanje i dometi suvremenih inkluzivnih praksi’ koju će moderirati teoretičarka i redateljica Irena Ristić.
Festivalu prethodi niz aktivnosti, razgovora i edukativnih tribina, a u sklopu priprema za 53. izdanje festivala održat će se velika akcija prikupljanja otpada od kartona i plastike koji će potom biti iskorišten za izvođenje predstave brazilske koreografkinje Luciane Lare ‘O mesu i betonu’, produkcija kompanije Anti Status Quo iz Brasilije.