Izložbom "Gola istina: Goli otok 2018." sarajevskog fotografa Milomira Kovačevića Strašnog, otvoren je u srijedu šesti Festival ljevice i alternative Šibenik
Izložba je nastala za trodnevnog boravka sarajevskog fotografa na Golom otoku u sklopu umjetničke kolonije, a fotografije koje je tada snimio danas su izložene prvi put.
Emir Imamović Pirke, organizator Festivala alternative i ljevice Šibenik, predstavio je Kovačevića kao "dugogodišnjeg fotografa, građanina Pariza, viteza umjetnosti, jedinog sarajevskog fotoreportera koji je cijeli rat odbijao raditi za strane agencije i čovjeka koji nijednu smrt svojih sugrađana nije unovčio i pretvorio u novinsku vijest".
"Goli otok mračno je mjesto jugoslavenskog režima, mučilište i mjesto na kojem su ljudi prošli pakao. Kovačević ne otkriva čijim je idejama Goli otok postao mjesto smrti, on pokazuje što je Goli otok danas i kako izgleda mjesto iz kojeg je izbijen život. To mjesto nije ni turistička destinacija ni spomenik, već mjesto kojim se manipulira sukladno potrebama i političkom trenutku", rekao je Pirke.
To su fotografije, ističe fotograf čije radove koristi Louvre u svojim promotivnim materijalima, zapravo priča o pustoši i propasti. Sve crno bijele, bilježe rijetko bilje na otoku, oštar reljef i infrastrukturu koja gubi svoju strukturu i red koji prelazi u nered.
Festival ljevice i alternative Šibenik traje do subote, središnja tema ove mu je godine "Turizam: između profita i javnog dobra"', dok su druge, programski istaknutije teme "1948.: godina o kojoj se šuti", te "Politika iracionalizma: narod i njegove ideologije".