Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) nikad nije bila aktivnija i svoju misiju ostvaruje na znanstvenim, stručnim i etičkim principima, kazao je na susretu s novinarima predsjednik HAZU Zvonko Kusić, predstavljajući polugodišnje djelovanje te ustanove
Izražavajući se jezikom statistike, akademik Kusić kazao je da su za to vrijeme u HAZU održana 152 javna događaja od čega 31 predavanje, 62 znanstvena skupa, savjetovanja i okrugla stola, 18 predstavljanja knjiga, časopisa i programa, te 41 izložba i koncert.
Naša Akademija, kao i nijedna druga akademija u svijetu, ne bavi se dnevnopolitičkim problemima jer bi to za nju bilo vrlo pogubno. Za Akademiju je važno osigurati stabilnost odnosa u svakom pogledu i ona zastupa ono što okuplja, a ne što razdvaja jednu zajednicu, rekao je predsjednik HAZU-a.
Nije lako reći u kojoj se mjeri stavovi Akademije uvažavaju u politici, jer se HAZU bavi dugoročnim aspektima, a politika neposrednom realnošću, kazao je Kusić i dodao da se zbog toga ponekad možda nepravedno očekuje od politike da prihvati što Akademija zastupa.
Iznosimo stavove koji su relevantni za identitet i kulturu naroda i sve ono što je važno u Europskoj uniji, ne želimo ih nametati i oni se kapilarno prihvaćaju u društvu, kazao je.
Izrazio je želju da mediji više prate aktivnosti HAZU-a, ali je priznao da je Akademija svjesna da su mediji na tržištu, kojem nisu uvijek zanimljive teme koje su na njezinu dnevnom redu.
Među najvažnijim aktivnostima istaknuti su osnutak Odbora za zaštitu dobara od nacionalnog interesa, početak rada obnovljenog Znanstvenog vijeća za graditeljstvo, obnovu i razvoj, početak rada Zavoda za znanstveno-istraživački i umjetnički rad HAZU-a u Križevcima, niz javnih skupova organiziranih u 14 gradova o lokalnim i aktualnim temama, te drugo.
Također, Akademija pokušava vratiti odgojno-obrazovnu važnost geologije, te ju je predložila radnim skupinama za izradu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, s prijedlogom da je uvrste kao jednu od pet temeljnih prirodoslovnih disciplina i ponovo uvedu u redovitu nastavu.