Francuski pisac Michel Houellebecq u Parizu je u Palace de Tokyo otvorio svoju prvu multimedijalnu izložbu. Pod nazivom ‘Rester vinant’ (odnosno ‘Ostati živ’) Houellebecq je predstavio svoje fotografije, izvatke iz rukopisa, isječke iz filmova, te činjenice i fikciju kako bi ‘pomogao preobrazbi koncepta izložbe’. Za to je koristio čak 20 prostorija
Enfant terrible francuske, pa i europske književnost Michel Houellebecq poznat je po tome da je svoje traume bez milosti pretočio u svoje romane u kojima se obračunavao sa svime, od neodgovornog ponašanja hipija do seks-turizma i zapadnjačkog pokoravanja islamu. No čini se da je najveće otkrivanje ovog cijenjenog pisca izložba koja će se moći pogledati u Parizu od 23. lipnja do 11. rujna u Palace de Tokyo
U njoj je prikazan, kako se kaže u najavi, unutarnji svijet Michela Houellebecqa koji je na izložbi ponudio uvid u svoju svakodnevicu, a cijeli projekt - nazvan ‘Rester vinant’ - kustoski potpisuje Jean de Loisy. U izložbi sudjeluju i umjetnici kao što su Robert Combas, Raphaël Sohier, Renaud Marchand and Maurice Renoma, a organizatori sve zajedno opisuju kao ‘scenarij koji posjetitelje vodi kroz piščeve opsesije’.
Houellebecq je oduvijek ima snažne veze sa svijetom filma i vizualnih umjetnosti te je prije par godina i glumio samoga sebe u igranom filmu koji tematizira njegovu fiktivnu otmicu. Izložba ‘Rester vinat’ uključuje i fotografije koje je sam snimio Houellebecq, a tu su i zvučne instalacije, te filmovi nastali prema njegovim idejama. Sve je raspoređeno u dvadesetak prostorija, na čak dvije tisuće četvornih metara, koje predstavljaju labirint odnosno piščev um.
Kritičari hvale Houellebecqov talent za vizualno, ističući kako ima oko za pronalaženje začudnoga u svakodnevici. Artnetpiše da su piščeve fotografije sirove i opsjedajuće te da imaju morbidan ton. U fotografijama se autor često bavi predstavljanjem urbanog razvoja i industrije, no tu je i prostorija u kojoj je pod pokriven brojnim razglednicama sa svih strana Francuske, čime Houellebecq upućuje na 'ljudsku potrebu da se intervenira u okolinu, stvara i doprinosi'.
Houllebecq smatra da je izložba, što svjedoči i njezin naziv, iznimno optimistična. To poručuje i plakat za 'Rester Vivant', na kojem se može vidjeti fotografija piščeva psa Clementa, izjavio je Houellebecq: 'To je poziv da se neustrašivo suočimo s vječnošću.'