Tvrtka osnovana u Rijeci drži 13,2% svjetskog tržišta izdavaštva
Da Hrvatske znanstvene tvrtke itekako mogu ići u korak inozemnima, štoviše, da mogu biti leaderi, dokazuje nam izniman uspjeh tvrtke InotechOpen, koja je prepoznata od strane vodeće svjetske tvrtke za poslovne analize i marketing trendove kao najuspješnija u području Open Access izdavaštva. Paralelno s rađanjem weba 2.0 i izdavači su tražili nove modele kako doseći što širi doseg do korisnika.
Tako je nastala hrvatska tvrtka InetechOpen, pokrenuta je u Rijeci, a bavi se izdavanjem Open Access knjiga. Vrlo brzo su se prometnuli kao jedni od lidera na svjetskom tržištu te su otvorili ured u Londonu. InetechOpen, točnije građu koju on nudi, izgradili su znanstvenici, građa nudi recenzirane znanstvene sadržaje i objavljene knjige akademskih istraživanja. Samim time, kompletna znanstvena zajednica urednika, autora, financijera i knjižničara diljem svijeta ima koristi od širenja i istraživanja Open Access sustava, omogućavajući tako brže širenje i napredovanje znanja temeljenog na znanstvenim izvorima.
Upravo je InotechOpen dobio ogromno priznanje u poslovnom svijetu kad ih je Delta Think, jedna od vodećih svjetskih tvrtki za poslovne analize i marketing trendove, u svom izvještaju proglasila najzastupljenijim izdavačem u najvažnijoj svjetskoj bazi open access knjiga DOAB (Directory of Open Access Books). InotechOpen tako sa 13.2% knjiga u bazi uvjerljivo drži vodeće mjesto te se nameće kao vodeći svjetski izdavač i trend leader u Open Access books segmentu.
„Dinamika izdavačkog tržišta Open Access sustava mijenja se. Organizacije koje oslonac pronalaze u znanstvenim publikacijama ubrzavaju procese procjene gdje se i kako se objavljivanje Open Access knjiga uklapa u njihove misije, vizije i strategije. Naša misija i vizija je da suvremenu znanost učinimo dostupnu svima, jer duboko vjerujemo da znanje treba biti što dostupnije. Sa 13,2% tržišta na dobrom smo putu ka tome.“, izjavio je Aleksandar Lazinica iz InotechOpena.
Paradigma otvorenog pristupa knjigama, točnije sadržaj koji je čitateljima dostupan besplatno, na svim elektroničkim uređajima, bez obzira na to gdje se preuzimaju i čitaju, postaje svakodnevica, a Hrvatska se u tom polju već nametnula kao tržišni lider.