NOVI VELIKI KAZALIŠNI HIT

'Jesus Christ Superstar' u Komediji, glazbeni je spektakl dostojan Broadwaya

24.03.2019 u 08:12

Bionic
Reading

Rock-opera 'Jesus Christ Superstar', premijerno postavljena u subotu u zagrebačkom Gradskom kazalištu Komediji u režiji Damira Lončara, umjetnički je raskošna produkcija broadwayskog klasika Andrewa Lloyda Webbera i Tima Ricea u kojoj se drevno i moderno spajaju u izvedbenom spektaklu glazbeno-scenske izvrsnosti u predstavi koja će se zasigurno pokazati kao novi hit domaće kazališne scene.

Sinergija moćnih vokala Komedijina ansambla i Zbora, predvođenih Đanijem Stipaničevim u ulozi Isusa i Ervinom Baučićem kao Judom, i plesački izazovne koreografije Lea Mujića, na glazbu jednog od najpoznatijih djela svjetskog glazbenog kazališta, stvorila je na pozornici teatra na Kaptolu uspješan spoj vrhunskog pjevanja i odlične zabave upakirane u predstavu koju je izvedbeno, ali i scenografski i kostimografski, istinski užitak gledati.

Prepoznala je to i premijerna publika, koja je izvedbu prekidala ovacijama, a izvođače i autorski tim ispratila oduševljenim aplauzom.

Mjuzikl koji je zbog kontroverznog dovođenja u pitanje Isusova božanskog podrijetla i pokušaja rehabilitacije Judine izdaje podijelio vjerske skupine ali i osvojio prvo Broadway a potom i West End, 'Jesus Christ Superstar' priča je o posljednjih sedam dana Isusova života ispričana iz perspektive Jude.

Zabrinut da događaji oko Isusa izmiču kontroli, da će svojim učenjima privući pozornost Rimljana i da bi svi mogli nastradati, Juda Isusu zamjera da mu je slava udarila u glavu te ga optužuje da ne živi u skladu s vlastitim učenjima. Tako počinje niz pamtljivih i prepoznatljivih glazbenih brojeva, najpoznatiji od kojih su 'What's the buzz?', 'Everything's Alright', 'I Don't Know How To Love Him', 'Could We Start Again Please?' i, ključni glazbeni motiv predstave, 'Superstar'.

Za to vrijeme u Jeruzalemu veliki svećenik Kajfa s Anom, farizejima i ostatkom svećeničkog vijeća osluškuje kako narod kliče Isusu, vidi u njemu prijetnju te odlučuje da 'tog Isusa treba uništiti'. Poncije Pilat sanja o Isusu i svojoj ulozi u njegovoj smrti a sam Isus polako postaje umoran od očekivanja onih koji ga prate, te osjeća kako se bliži kraj njegove misije. Juda Kajfi otkriva gdje će moći pronaći Isusa bez naroda koji ga okružuje – u četvrtak navečer, u Getsemanskom vrtu.

U središtu je zbivanja odnos Jude i Isusa, oko kojega se odvijaju sve ostale, izvanredno dinamične interakcije baletnog i zborskog ansambla, čije kretanje stvara dojam koncentrične energije koja se neprekidno sužava i širi oko centralnih likova.

Ervin Baučić u ulozi Jude rastrganog ljubavlju prema Isusu i zabrinutošću oko njegove sudbine i Đani Stipaničev kao već umorni Isus koji svoju patnju nosi dostojanstveno, apsolutno su oduševili, gotovo dvadeset godina nakon što su im te iste uloge u prvom Komedijinu uprizorenju 'Jesusa Christa Superstara' 2000. godine, tada u režiji Vlade Štefančića, donijele slavu i otvorile vrata kazališne karijere.

Biblijska priča o Isusovu uhićenju, Judinu samoubojstvu i Kristovu raspeću transponirana u svijet glazbenoga teatra dobiva oblik izvedbenog slavlja, s Renatom Sabljak u ulozi senzualne i zaljubljene Marije Magdalene, izvrsnim Draženom Bratulićem kao Poncijem Pilatom, Adalbertom Turnerom kao Kajfom i Dinom Antonićem kao Petrom, a niz vokalno dojmljivih izvedbi Komedijinih solista upotpunjuju mladi glasovi odabrani putem audicije te, po prvi puta na kazališnim daskama, Jacques Houdek u ulozi kralja Heroda.

Scenograf Ivo Knezović odlučio se za tradicionalno okruženje, smjestivši radnju unutar grandioznih zidina staroga Jeruzalema obogaćenih video projekcijama sunčanog, oblačnog i zvjezdanog neba, koje efektno nadvisuju scenu. U kombinaciji s postapokaliptičnim kostimima Mirjane Zagorec, osmišljenima kao moderna imitacija tradicionalnoga ruha u shabby stilu, te sa scenskim efektima koji uključuju sklapanje čelične konstrukcije križa, Komedijin 'Jesus Christ Superstar' doista uspijeva rekreirati čaroliju pravog broadwayskoga spektakla.

Vjerojatno jedina manjkavost ove predstave je činjenica je da se pjeva u izvorniku bez prijevoda a ključan problem, kao i toliko puta do sad kod ovako velikih produkcija, ponovo je premala pozornica Komedije.

Mjuzikl u kojemu se izmjenjuju rock i klasika (orkestrom je dirigirao maestro Dinko Appelt), zborovi i solističke dionice, s grandioznim svršetkom s Judom kao rock kraljem na nebu okruženim anđelima u plesno-kostimografskoj mješavini vodvilja i gospel zbora, 'Jesus Christ Superstar' u Komediji predstava je koja će se zasigurno pokazati kao novi veliki hit domaće kazališne scene po svemu dostojan Broadwaya.