U iščekivanju izvještaja nakon tiskovne konferencije održane u riječkom HNK-u, Snježana Banović prokomentirala je prosvjed Udruge Opus Dei te trenutačnu kulturnu politiku Olivera Frljića i Marina Blaževića
Osim autora predstave 'Hrvatsko glumište', medijima su se na tiskovnoj konferenciji i zbog prosvjeda Udruge Opus Dei obratili glumci Jelena Lopatić, Jerko Marčić, Jasmin Mekić, Dražen Mikulić, Nika Mišković, Nikola Nedić, Damir Orlić, Tanja Smoje i majka maloljetne djevojčice Vesna Rutar
Kako su se Oliver Frljić i Marin Blažević očitovali o kampanji organizacije Opus Dei te pozvali Pravobraniteljicu za djecu da zaštiti trinaestogodišnju djevojčicu od 'sramotne kampanje koju provodi ravnateljica 'Malih scena' Vitomira Lončar', pročitajte ovdje
Podsjetimo, Udruga Opus Dei organizirala je u subotu navečer ispred HNK Ivana pl. Zajca molitvu i prosvjed protiv još jedne izvedbe predstave 'Hrvatsko glumište' Olivera Frljića i Marina Blaževića. Pedesetak katolika koji su molili za redatelja i autora predstave, iako samu predstavu nisu gledali, namjeravali su peticijom prikupiti 10.000 potpisa i smijeniti intendanta te svoj zahtjev šalju ministrici Andrei Zlatar Violić i gradonačelniku Vojku Obersnelu
Njima se pridružio i rektor Bogoslovije Sanjin Francetić, izjavivši da 'ljudi provociraju, a onda se dogodi zlo; nije li onda lakše uopće ne provocirati?'. Svoju viziju događanja podijelila je i teatrologinja Snježana Banović
'Presica je samo jedna u nizu 'predstava' uprave bez repertoara i programa na sceni HNK Ivana pl. Zajca. Ujedno dokaz da riječki intendant ne zna voditi kazalište kao umjetničku ustanovu, ali zna voditi besmislen rat u kojem su svi koji mu se ne dive neprijatelji zvani 'ustaše', 'desni ekstremisti', 'fašisti' i 'nenarodni elementi'', kazala je za tportal Banović.
'Što se tiče tog tzv. mitinga Opus Dei, i to je izmišljotina da bi se navukli mediji, a preko njih samoreklamirao dvojac Frljić/Blažević. I to govori o njihovim metodama jer time samo pokazuju da nemaju pojma o tom strogo zatvorenom redu Crkve koji je Ivan Pavao II uzdigao u status osobne papinske prelature. A nekidan je (vidjela sam to svojim očima) gorljivi rektor katedrale doveo ispred riječkoga HNK pobožne bakice na molitveni skup. To je sve, kakav Opus Dei, kakvi ekstremisti i bakrači. Bakice su molile, a potom pjevale 'Glory, glory, aleluja'. Ne znam zašto one ne bi imale pravo na prosvjed, u demokraciji smo, kažu, ne u totalitarizmu', objašnjava Banović, ističući kako je 'neopisiva nespremnost uprave na pluralizam mišljenja, ali i kazališnih praksi, koja se manifestira u krajnje nekorektnoj javnoj komunikaciji kojoj svakodnevno svjedočimo'.
'Instrumenti su im etiketiranje, vrijeđanje, omalovažavanje i klevetanje svih koji nisu s njima, bez obzira na političku i inu opredijeljenost dotičnih. Vitomira Lončar ih žulja jer poznaje sustav bolje od njih i jer im baca istinu u lice. A to što ga dio javnosti podupire više govori o razini osobne Frljićeve (ne)kulture te (ne)kulture javnog komuniciranja na ovim prostorima nego o prozvanima. Frljić vodi rat, a ne kazalište. Od otvorene i multikulturalne Rijeke napravio je gumno, a od kazališta vlastitu prćiju. U prijestolnicama kulture takva je praksa nepoznata i za ovaj je nered najviše odgovoran njezin gradonačelnik', zaključuje Banović.