REDATELJ NOVE 'PEPELJUGE'

Kako je Jakov Sedlar dospio u dječje kazalište?

12.11.2014 u 09:30

Bionic
Reading

Nova ravnateljica dječjeg kazališta Trešnja, glumica Višnja Babić otkriva što planira promijeniti u radu kazališta, kako je u kratkom vremenu uvela više organiziranosti i odgovornosti, nužnu štednju te na prvoj premijeri u svom mandatu kao redatelja angažirala Jakova Sedlara

U Gradskom kazalištu Trešnja 14. studenoga održat će premijera predstave 'Pepeljuga' u režiji Jakova Sedlara. Nakon obnove predstave 'Pipi Duga Čarapa', 'Pepeljuga' će biti prva premijera u mandatu Trešnjine nove ravnateljice - glumice Višnje Babić

Uz Sedlara na predstavi su radili Almira Osmanović (koreografkinja), vizual plakata osmislio je Boris Bućan, a u glavnim ulogama prvi put u Trešnji zaigrat će mladi glumci Karla Brbić (Pepeljuga) i Jure Radnić (Princ).

Kako je došlo do njihovog angažmana, objašnjava nova ravnateljica Višnja Babić koja je vodstvo kazališta preuzela nakon Saše Anočića.

Prva, pretpremijerna izvedba predstave bit će 13. studenoga u 19 sati te se s ovom predstavom Trešnja uključuje u manifestaciju NOĆ KAZALIŠTA (15. studenoga).

'Već kada sam nudila svoj program obećala sam da će u Trešnji raditi vrhunski profesionalci. No njih, naravno, treba i dostojno platiti, a ja sam se na početku mandata našla u nebranom grožđu – s naslijeđenim dugom i nerealiziranim programom za ovu godinu. Značilo je to da Trešnja treba imati tri premijere do Božića, a novca niotkuda. Bacila sam se u vodu i zaplivala, sve će tri premijere biti realizirane. Za Pepeljugu Charlesa Perraulta okupila sam tim ne samo vrhunskih umjetnika, nego i dobrih ljudi koji su mi odlučili pomoći ne pitajući za uvjete, na čemu sam im beskrajno zahvalna. Radi se o pravim kazališnim umjetnicima kojima je to poziv i poslanje, a ne o onima koji su  zalutali u struku.

Glumica i ravnateljica objašnjava kako je Pepeljuga i njoj samoj najdraži lik iz svijeta bajki te u kojim se segmentima odlučila za 'pomake'.

'Lik Pepeljuge djeca vole, kao i priču, razumljiva im je, poetska, uzbudljiva, ali i s realističnim elementima položaja nevoljenog – pomalo već odraslog – djeteta koje se sjeća i boljih dana. A čuda se događaju i danas, samo ih ne prepoznajemo. Čudo je i svaka dobra predstava.... S likom Pepeljuge veže me štošta još od djetinjstva, ali i uloga Pepeljuge koju sam godinama igrala u Trešnjinoj predstavi početkom devedesetih. Publika nas je voljela, i predstavu (scenograf Slavko Stolnik!) i mene. U našoj Pepeljugi nema velikih pomaka ni nasilnih intervencija koje bi mijenjale djeci poznatu bajku. Ali ima pomaka u kostimima i scenografiji, u maštovitoj stilizaciji. Perraultova je priča nadograđena jedino dosjetkom koja objašnjava zašto viline moći traju samo do ponoći', kazala je Babić, a upitali smo je i kakvi su planovi za novi program, hoće li doći do većih promjena u postavljanju koncepta programa ili u ansamblu?

'Ono što je dobro ostavljam, ono loše mijenjam. Uvela sam u ovom kratkom vremenu nešto više organiziranosti i odgovornosti, nužnu štednju... a doista dubinska analiza pokazat će kakvo je stvarno stanje. Za sada samo sanjam da (financijski) krenem od nule. Tzv. pozitivne nule', zaključuje.