SARAJEVO FILM FESTIVAL

Kinoscope - novi filmski program u Sarajevu

21.06.2012 u 15:13

Bionic
Reading

Kinoscope je novi program Sarajevo Film Festivala, u kojem filmove biraju tri selektora koja su se pridružila festivalskom timu - Mike Goodrige, Alessandro Raja i Mathilde Henrot

Program se sastoji od 16 međunarodnih dugometražnih filmova i dva filma koja će biti prikazana u okviru Specijalnih projekcija. Ideja je predstaviti filmove iz cijelog svijeta, izuzev iz jugoistočne Europe iz koje dolaze filmovi natjecateljskih selekcija. 'To je veliki izazov, imajući u vidu da smo morali birati filmove iz gotovo cijelog svijet. Za sve nas ovo je bila godina koja nas je izuzetno obogatila, ne samo zato što smo pogledali jako mnogo filmova, nego i zato što smo zajedno suzili izbor na samo njih 18. Dobro surađujemo kao tim, imamo uglavnom isti ukus kada je u pitanju kinematografija, ali nam se mišljenja razlikuju kada su u pitanju specifični filmovi. Bili smo jednoglasni u konačnom izboru filmova, a nadamo se da će ovdašnja publika pozitivno reagirati na tematski i kinematografski rizik na koji smo se odlučili' tumače selektori, Mike Goodrige, iskusni britanski filmski kritičar i pisac, urednik filmskog časopisa Screen International, Alessandro Raja iz Italije i Mathilde Henrot iz Francuske veterani su međunarodne distributerske scene, a prodaju filmove nekih od najvećih svjetskih autora. Sada su na čelu kompanije Festival Scope iz Pariza, inovativne web platforme, osmišljene kako bi filmskoj industriji, drugim festivalima i medijima ponudila pristup ambicioznim umjetničkim filmovima s festivala širom svijeta.

'Sve nas oduševljava iznošenje priča i filmsko stvaralaštvo na način kojim se ne libi biti drugačiji, različit. Eksperimentiranjem narativnim konvencijama i oblicima, zvukom, muzikom, tempom i glumom, režiseri u programu Kinoscope pomjeraju granice medija na, po nama, vrlo inspirativan način. Samo uzmite za primjer naveliko hvaljen film ZVIJERI JUŽNE DIVLJINE Benha Zeitlina, koji pripovijeda priču o primitivnim i mističnim elementima čovječanstva i prirode u savremenim Sjedinjenim Američkim Državama, a koja se mogla desiti i u Africi, Aziji ili Južnoj Americi. Nije ni čudo što je taj film osvojio nagradu Caméra d'Or u Cannesu ove godine i Veliku nagradu žirija nešto ranije na Festivalu Sundance. Ovaj film je eksplozija na platnu i iznenađenje na način na koji prosječan američki nezavisni film rijetko kad iznenadi gledatelja.

10 od 18 filmova su prvijenci, poput Zeitlinovog filma, što je možda znak da smo tražili neke nove perspektive. Ali, s druge strane, nismo mogli odoljeti nekolicini veterana koji i dalje pomjeraju granice.

SVETI MOTORI Leosa Caraxa – još jedna senzacija na ovogodišnjem festivalu u Cannesu – film je koji se mora gledati potpuno otvorenog uma. Carax, francuski wunderkind koji je snimio MAUVAIS SANG i LES AMANTS DU PONT-NEUF, nije snimio dugometražni film od 1999. Međutim, vrijedilo je čekati SVETE MOTORE. Upočetku zabavan, duhovit, misteriozan i, na koncu, dirljiv, ovaj film je oda kinematografiji. Jedni će ga mrziti, drugi obožavati. Ali, samo najbolji filmovi izazivaju takvu podjelu.

HIMIZU, najnovije ostvarenje Japanca Siona Sonoa (predstavio se 2009. u Sarajevu epohalnim filmom LOVE EXPOSURE), hrabra je adaptacija popularnog japanskog stripa (manga), u koju je Sono uključio dešavanja nakon tragičnog cunamija i zemljotresa, koji je 11. marta prošle godine Japan bacio na koljena.

Zapravo, ukoliko postoji nešto što labavo povezuje sve ove filmove, onda je to izmještanje – bilo zbog prirodne katastrofe, kao u filmovima HIMIZU i ZVIJERI JUŽNE DIVLJINE, zbog katastrofe koju izazove čovjek, kao u ZEMLJI ZABORAVA, zbog rata, kao u filmu NAJMANJE MJESTO ili zbog bijega, kao u filmu DIVLJI.

Naravno, mnogi su likovi u filmovima izolirani i sami u svom svijetu: etničke i seksualne manjine filma MOJ BRAT ĐAVO, koji će otvoriti ovaj program, potom film koji dovodi u pitanje spol SHE MALE SNAILS, dječak koji ne govori u filmu GIACOMOVO LJETO, emigranti u Africi iz filma TABU, odbačeni ljubavnik u filmu L'AMOUR DE JEUNESSE, žrtva silovanja iz filma PORTRET SUMRAKA. Svi ovi likovi su zarobljeni u divljini otuđenja koje izaziva najdublje konflikte.

Ponosni smo što će filmovi NAJMANJE NEŠTO i ZEMLJA ZABORAVA biti prikazani 11. srpnja, na Dan sjećanja. NAJMANJE MJESTO je prelijep, izuzetno dirljiv dokumentarni film o trajnim posljedicama građanskog rata u El Salvadoru (1980 – 1992), a ZEMLJA ZABORAVA je moćna drama o posljedicama koje je 1986. izazvala černobilska katastrofa.

Ova dva filma posebno ilustriraju žilavost ljudi kada se suoče sa, naočigled, nesavladivom tragedijom – to je tema koja se javlja u mnogim filmovima programa Kinoscope. Ako govorimo o univerzalnosti kinematografije, onda 18 međunarodnih filmova iz programa Kinoscope pokazuju upravo to – iz koje god zemlje ili vremena dolazimo, sve nas zajedno povezuju iste ljudske osobine.' navode selektori koji su u program uvrstili i film o Marini Abramović: The Artist IS Present.