Kontroverzna nova knjiga otkriva kako su vodeći filmski studiji, u očaju da zaštite svoju prođu na njemačkom tržištu, dopuštali nacistima da cenzuriraju scenarije i sinopsise, uklanjali su scene zlostavljanja Židova te zaustavljali distribuciju filmova koji su bili 'antinjemački'
Neslavna strana holivudske povijesti otkrivena je u novoj knjizi 'The Collaboration: Hollywood's Pact With Hitler' Bena Urwanda koja istražuje dogovore koje su vodeći ljudi američke filmske industrije sklapali s nacistima tijekom 30-ih godina.
Autor knjige proveo je godine istražujući dokumentaciju iz arhiva i svjedočanstva o pregovorima i sramotnim ustupcima. Riječ kolaboracija (na njemačkom navedena kao Zusammenarbeit) stalno se provlači kroz korespondenciju u kojoj se iz filmskih scena uklanjaju svi negativni opisi nacističke stranke ili Njemačke u američkim filmovima.
Nacisti su prijetili isključivanjem američkih filmova, kojih je tada bilo 250 u Njemačkoj, kad je Hitler preuzeo vlast 1933, ako studiji odbiju surađivati. Šefovi vodećih filmskih kuća smatrali su da je poslušnost neophodna jer je u to vrijeme Njemačka nudila drugo najveće filmsko tržište na svijetu.
Sudeći po Urwandovim istraživanjima, holivudski producenti prolazili su scenarije zajedno s ovlaštenim nacističkim službenicima te su ih slali njima na odobrenje prije prikazivanja. Najistaknutiji njemački predstavnik u takvim dogovorima bio je diplomat Georg Gyssling, koji se nacistima pridružio 1931. Postao je njemački konzul u Los Angelesu 1933, s predodređenom misijom da nadzire filmske realizacije.
Njegova glavna strategija bila je da prijeti studijima na temelju njemačkih filmskih propisa. Po njihovim zakonima, ako bi studio distribuirao antinjemački film bilo gdje u svijetu, tada bi svi filmovi te kuće bili zabranjeni za prikazivanje u Njemačkoj.
Prije objavljivanja kompromitirajućih dokumenata, u travnju je objavljena i knjiga Thomasa Dohertyja 'Hollywood and Hitler, 1933-1939', koja se bavi istom temom.