U novoj epizodi 'Crne rupe' - zajedničkog projekta Yammat FM-a i tportala - dočekali smo Tina Šarića iz izdavačke kuće Uptown Records, koja je objavila prvi NFT trap album na domaćoj glazbenoj sceni
Riječ je o albumu "The Lost Files" zagrebačkih trapera KUKU$, a dostupan je u limitiranom izdanju na Solana blockchainu te se može kupiti isključivo kriptovalutom.
Svaka pjesma dostupna je u 50 primjeraka, a od pojave NFT albuma rasprodano je već 25% ove digitalne trap memorabilije koju je popratio i videospot za vodeći singl “Nemaš blage”.
Zagriženi fanovi KUKU$A - koji u posljednjih nekoliko godina, otkako bend eksperimentira sa zvukom, čitavo vrijeme zazivaju zvuk "starih kukusa" - oduševljeni su "zagubljenim pjesmama", nikad objavljenim materijalima koji su se nakupili tijekom 10 godina postojanja benda i koje Uptown records u NFT formatu objavljuje upravo na veliki njihov jubilej.
O tome zašto su se odlučili na suradnju s dečkima iz KUKU$A, koji je potencijal NFT-a u glazbi i je li blockchain tehnologija samo prolazni hype ili budućnost razgovaramo s Tinom Šarićem u novoj epizodi "Crne rupe".
Izdali ste po pedeset primjeraka od svake pjesme, samo onaj koji ih je kupio može ih i posjedovati, ali ljudi piratiziraju i svi ih mogu slušati. To vas ne brine?
Naravno, postoje leakovi, netko skine pjesmu i stavi na Soundcloud. Ali, to nas ne brine. Neka fanovi slušaju. Poanta projekta jest da je to više memorabilija, stvarni fanovi Kukusa, odnosno kupci NFT-a, imaju jedan dio povijesti, ne samo hrvatske, već i svjetske, jer nema baš puno takvih projekata. Također, NFT kao tehnologija ima jedan zanimljiv moment; mi možemo pratiti koliko tko drži, sve je anonimno, ali možemo znati u kojem Walletu se nalazi koja količina i to otvara vrata zanimljivim mogućnostima poput nagrađivanja, specijalnih dealova... Dakle, otvaraju se vrata novom svemiru engagementa s fanova, koji do sada nije postojao.
Kako fanovi kupuju pjesme? Po jednu, ili čitav album?
Zapravo, biraju. Malo ljudi je kupilo cijeli album, ali jako puno ih je kupovalo po jednu pjesmu. Ljudi su se i dogovarali u YouTube komentarima tko će koju pjesmu kupiti, pa da ih mogu razmijeniti... Ali, bilo nam je zabavno to pratiti. Imali smo debate oko leakova, naravno, ali zaključili smo da je fora, da potiče neki engagement i druženje među fanovima.
Idemo još malo o NFT-u u glazbi. Na koje sve načine možete uposliti NFT unutar glazbene industrije?
Ideja je pružiti kompletno novi način monetizacije za glazbenike i kompletno novi način interakcije s publikom. NFT tehnologija omogućava da se formira efikasan i poluautomatizirani način praćenja najaktivnijih fanova. Možeš im pružiti razne pogodnosti. Recimo, kupiš pet pjesama Kukusa i držiš ih. U jednom trenutku, Kukusi mogu reći: "Svi koji imaju više od 4 pjesme, evo free karte za koncert". Ili: "Svi koji imaju 10 pjesama, idemo na pivo". Znači, to može biti samo nekakav experience za fanove, ali postoji i etapa više. Putem NFT tehnologije može se frakcionalizirati vlasništvo na pjesmi, i prodavati udio u zaradi. Recimo, neki glazbenik je financirao pjesmu, ali ne može i spot. Ali, može prodat udio u zaradi pjesme, tako da frakcionalizira prava kroz NFT. A onaj koji kupi pjesmu, i drži je u Walletu, svaki put kad pjesma zaradi novac, kapne i njemu...
Ostatak razgovora s Tinom Šarićem iz Uptown recordsa poslušajte ovdje: