PEUGEOT I EKOLOGIJA

Lav sa zelenim srcem

25.10.2012 u 08:00

Bionic
Reading

Kako bi se proizvođač automobila mogao deklarirati ekološki orijentiranim nije dovoljno samo proizvoditi električne ili hibridne automobile. Potrebno je zaokružiti čitav ciklus

Znaju to najbolje u Peugeotu. Francuski proizvođač temeljito je razradio lanac pomoću kojeg u svakom proizvodnom koraku barem djelomično pokušava olakšati teret okolišu.

Za početak je tu tehnologija. Sustavi poput e-HDi Micro-Hybrid sustava, turbopunjenih THP i VTI motora manje zapremine, tehnologije motora Hybrid4 i filtera čestica značajno umanjuju potrošnju goriva i emisiju CO2.

Gotovo svi Peugeotovi modeli dostupni su s e-HDI sustavom. On funkcionira na principu kondenzatora 5V koji skladišti prikupljeni višak energije te ga koristi kako bi olakšao sustavu start-stop paljenje motora. Osim trenutne reakcije prilikom kretanja sa semafora, tehnologija se očituje i u nižim vibracijama te, naravno, smanjenoj potrošnji i nižoj emisiji CO2.

Peugeotov tehnološki vrhunac je ipak dizelsko-hibridni sustav HYbrid4 koji je trenutno dostupan u modelima 3008, 508 i 508 RXH. Sustav se koristi dvolitrenim turbodizelašem koji razvija 163 KS i 300 Nm te pogoni prednje kotače, kao i 27 KS snažnim elektromotorom sa 200 Nm koji pogoni stražnju osovinu. Zahvaljujući ovoj arhitekturi i inteligentnoj elektronici, HYbrid4 može funkcionirati kao pogon na sva četiri kotača.

U partnerstvu s Mitsubishijem Peugeot je lansirao i potpuno električni automobil iOn koji bi uskoro trebao dobiti veće sestrinske modele.

Međutim Peugeotov ekološki angažman ne zaustavlja se samo na tehnologiji i proizvodima. Francuski proizvođač od siječnja 2006. diljem Europe preuzima vlastita vozila na koncu životnog ciklusa, te ih reciklira prema regulativi država članica bez ikakvog troška po vlasnika. Od 2009. Peugeot isto čini i s baterijama i baterijskim sustavima, a Francuzi putem svojih konceptnih modela i inovacija osmišljavaju brojne metode kojima bi se reciklirani kompozitni materijali mogli ponovno iskoristiti.

Ipak, vjerojatno najimpresivniji poduhvat u koji se Peugeot dosad upustio krije se pod imenom Carbon Sink. Ovim projektom, pokrenutim u suradnji s francuskom i brazilskom nacionalnom upravom šuma Peugeot je pokrenuo borbu protiv efekta staklenika. Pošumljavanjem jugoistočnog dijela Amazone s više od dva milijuna stabala u 12 godina Peugeot je naš planet dosad rasteretio od 111.000 tona CO2.