PREMIJERA: NOVI ŽIVOT

Maja Posavec i Ivana Rushaidat u pustolovini američkim jugom

21.03.2014 u 13:32

  • +46

Kad ležah na samrti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jasenko Rasol

Bionic
Reading

Premijera predstave 'Kad ležah na samrti' Kazališta slijepih i slabovidnih Novi život održat će se u nedjelju 16. ožujka 2014. u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Umjetničkom ansamblu Kazališta slijepih koji čine Dajana Biondić, Anita Matković, Mario Glibo i Vojin Perić pridružit će se glumice i pjevačice Ivana Rushaidat i Maja Posavec.

Ksenija Zec i Saša Božić kontinuirano surađuju s Kazalištem Novi život na istraživanju različitih  perspektiva, kako tehnologije ovog specifičnog kazališta, tako i poruka koje kazalište Novi život usvojim produkcijama donosi.

„ Američki pisac svjetskoga glasa William Faulkner, uz Jamesa Joycea je rodonačelnik romana struje svijesti i majstor unutrašnjeg monologa. U svojim romanima, koji čine cjelovit ciklus, opisuje izrođivanje i propadanje starog Juga od američkoga Građanskog rata do modernih vremena. Godine 1949. dobio je Nobelovu nagradu za književnost.

U svom romanesknom ciklusu Faulkner ispisuje sagu o regiji Yoknapatawphi i gradiću Jeffersonu. Na neobično točno opisanom i u svakom detalju proživljenom životu svoje regije, Faulkner je izgradio povijesni, simbolični i mitski svijet. Najvažnije mjesto u Faulknerovom opusu zauzima roman Buka i bijes, prikaz propasti četvero djece stare obitelji Compson. Tom je djelu poput slike u zrcalu suprotstavljen roman o krajnje siromašnoj seljačkoj obitelji Bundrenovih, »Kad ležah na samrti«, iz 1930, koji se sastoji od unutarnjih monologa muža i (umiruće) žene, njihove mahnite, vizionarske i ekstravagantne djece i susjeda, a radnja kulminira u mitsko-grotesknom, ali primitivnom i tvrdoglavom, ustrajnom prevoženju majčina lijesa na daleko groblje u doba velike poplave.

Faulknerovi romani iz razdoblja Velike depresije donose uznemirujuće sličnosti s hrvatskom tranzicijskom zbiljom, dok estetska ekspresija predstave svojim minimalizmom suptilno priziva egzistencijalne konflikte našeg vremena, pozivajući na novi poredak stvari, izjavio je jedan od autora predstave, Saša Božić.