'Mimara je promišljeno lagao i falsificirao umjetnička djela, a to mu je uspijevalo zbog političkih veza. Njegov je muzej po toj obmani i krivotvorinama jedinstven u Europi i Americi', tvrdi britanski likovni kritičar Brian Sewell
Brian Sewell, slavni britanski likovni kritičar i prava kulturna medijska zvijezda u svojoj zemlji, u ekskluzivnom pismu koje je nedavno iz Londona stiglo na adresu portala Zagrebancija.com, komentirao je kontroverzne navode o hrvatskom kolekcionaru Anti Topiću Mimari u nedavno objavljenoj monografiji 'Croatia: Aspects of Art, Architecture and Cultural Heritage'.
Sewell, naime, Mimaru naziva varalicom, a njegov muzej sramotu Hrvatske. Tu staru sumnju koja 'ispliva' svakih nekoliko godina Sewell je istraživao u čestim posjetima Hrvatskoj i njenim muzejima, a u Zagrebu je, kako piše, prvi put bio 1975. i otada se u njega vraćao nebrojeno puta.
Iako nikada nije osobno sreo Antu Topića Mimaru, objašnjava da je kolekcionar postao ozloglašen već 1963., kada je Metropolitan muzeju za 600 tisuća dolara prodao srednjovjekovni bjelokosni križ zvan 'The Bury St. Edmunds', oko kojeg se i danas vode mnoge polemike.
Po njegovim saznanjima, Mimarina zbirka je jedinstveni primjer prevare u Europi i Americi. Drugi kolekcionari, a kao dobar primjer navodi Strossmayera, radili su greške u atribucijama, ali posve nenamjerne, što je u skladu s tadašnjim poznavanjem umjetnosti posve razumljivo i oprostivo.
'Mimara je radio posve suprotno. On je promišljeno varao i falsificirao. Jedino što sam mogao je zaključiti da je Mimara bio nepovrediv u staroj Jugoslaviji zbog prijateljstva s Titom. Isto tako, političke veze u mladoj Hrvatskoj državi omogućile su mu da bezobrazno gazi mišljenja učenjaka i poznavatelja povjesničara umjetnosti,' tvrdi Sewell.