Prijedlog Nacionalne strategije za poticanje čitanja, koja će se provoditi pod motom 'čitajmo da ne ostanemo bez riječi', predstavljen je u petak u Karlovcu na 2. Stručnom skupu o strategijama čitanja, u sklopu manifestacije Noć knjige.
Moto strategije odnosi se na sve generacije, one zrele dobi, mlade, ali prvenstveno na djecu, generacije koje tek trebaju postati čitatelji, rekla je koordinatorica povjerenstva za izradu Strategije Maja Zrnčić.
Čitanje se može poticati svugdje, u školama, u vrtićima, u domu, i to prvenstveno ono čitanje iz zadovoljstva, rekla je Zrnčić.
'Želimo postići da se školski kurikuli prilagode interesima učenika, pri čemu treba reći da je cjelovita kurikularna reforma išla paralelno s izradom ove Strategije te vjerujem da će sada, nakon evidentnih zastoja, i strategija i kurikularna reforma opet uhvatiti paralelni put, jer je to jako važno', istaknula je.
Tekst Nacionalne strategije za poticanje čitanja prije dvije godine prošao je javnu raspravu, sve instance, pa i Ministarstvo financija, no nije došao do vlade, prije svega zbog mijenjanja vlada, napomenula je Zrnčić dodavši da je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek sada ponovno aktivirala taj proces te se očekuje da će ažurirani tekst Strategije za nekoliko mjeseci doći na vladu.
Za iduće dvogodišnje razdoblje, kao dio buduće Strategije koja predviđa 45 različitih aktivnosti, izrađen je Akcijski plan koji će se ubuduće svake godine detaljizirati. 'Da bi planovi zaživjeli, odnosno da bi se ostvario glavni cilj Strategije u cjelini - poticanje čitanja s veseljem i razumijevanjem, bitno je da planovi budu rađeni prema našim prilikama', rekla je Zrnčić.
Čitanje kod kuće smatra važnim, no još je važnije da na poticanju čitanja predano rade učitelji i odgajatelji jer djeca puno vremena provode u odgojno-obrazovnim ustanovama. Usto predlaže da se djeci do 18 godina ponudio besplatan upis u javne knjižnice.
Što se tiče 'oklijevajućih čitača', njih se na čitanje može potaknuti uključivanjem u zajedničko čitanje, u klubove čitatelja, odnosno ponude li im se u školskim knjižnicama uz lektirne i drugi naslovi. Poticanje čitanja odnosi se i na tisak i na elektroničke knjige, a i značajan broj od 45 aktivnosti obuhvaćenih Strategijom odnosi se na e-čitanje, napomenula je Zrnčić.