Novi plesni rad Marjane Krajač 'Koreografska fantazija br. 2', koja se bavi formom kao vibrantnim mjestom, razinama oblika, materijalnosti i frekvencije, premijerno će biti izveden 18. rujna s početkom u 20 sati u Domu HDLU (Trg žrtava fašizma 16)
U izvedbi plesnih umjetnica Filipe Bavčević, Lane Hosni, Irene Mikec, Sare Piljek, Katarine Rilović i Mije Zalukar, novi rad renomirane koreografkinje i autorice Marjane Krajač sljedeći je rad u seriji skupnoga naziva Urgentne fantazije.
Ovaj najnoviji projekt nastavak je rada Koreografska fantazija br. 1, koji je otvorio cijelo polje razmatranja koreografskog, prilazeći plesu kao poetskoj, intuitivno-političkoj i vremenskoj praksi, ujedno prošle godine nagrađenog s dvije nagrade: Nagradom hrvatskog glumišta i Godišnjom nagradom Udruge plesnih umjetnika Hrvatske.
Zaokret koji koreografske fantazije čine u situaciji plesne prakse, ovdje i sada, jest zaokret u kontekstu šireg duha vremena prema tek nadolazećoj koreografsko-političkoj intuiciji vraćanja formi i obliku te njihovim pojavnostima.
Prizivajući geometrijsku formu koja se pojavljuje i nestaje ispred očiju gledatelja, tijelo u ovoj izvedbi prolazi kroz slojeve forme oslobođene svog povijesnog konteksta. Gledajući tijela u konstantnoj artikulaciji, postaje jasno vidljivo ono što je izvan funkcije oblika, ono što je duhovno moguće u formi; ona nastaje i nestaje, vibrira unutar veće slike te emanira svoju autonomnu mogućnost. Plesači pritom tonu prema emotivnom unutra, odlaze na tamno, začudno i introspektivno mjesto - prema atmosferi inverzivne melankoličnosti.
Urgentne fantazije
Program Urgentnih fantazija obuhvaća seriju autorski koreografskih projekata koja se bavi isključivo pokretom i njegovim ontološkim simptomima. Serija ponire u samu srž koreografske ekspertize, ogoljujući i osvjetljujući ono što je primarno koreografsko, odnosno primarno plesno, u odnosu na sve ostalo, izvedbeno.
Serija koreografskih fantazija zaziva povjerenje i uvjerenje u esenciju plesnog medija, tamo gdje je on najfragilniji, tamo gdje je on s onu stranu bilo čega što ga još dodatno naseljava, a ne proizlazi iz njega samog. Ono što polako izranja je povjerenje u nedefinirano nadolazeće. To interpretativno otvoreno nadolazeće stabilizira povjerenje u ono još neupisano, ono još neutemeljeno, ono još neprepoznato. Nadolazeći pokret, to nešto osjetljivo za svaku moguću invaziju, može biti samo fantazija o mogućem.
Marjana Krajač je jedna od najrenomiranijih hrvatskih koreografkinja, autorica niza plesnih radova koji relevantno oblikuju razumijevanje o srži plesnog medija. U 2014. dobitnica je dviju nagrada: Nagrade hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko ostvarenje i Godišnje nagrade strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske, također za koreografsko ostvarenje godine.
Daljnje izvedbe predstave na rasporedu su od 19. do 22. rujna, također s početkom u 20 sati.