U sklopu 57. Splitskog ljeta u subotu, 13. kolovoza, na Carrarinoj poljani splitski novinarsko-spisateljski dvojac Boris Dežulović i Predrag Lucić izveo je predstavu 'Melodije borbe i pretvorbe', osebujni hibrid pjesničkog kabarea i sit-down komedije
Ovu subverzivnu, satiričnu i duhovitu predstavu smo na ovogodišnjem Splitskom ljetu odgledali ponajprije zahvaljujući odvažnoj ravnateljici drame 57. Splitskog ljeta Senki Bulić. Tokom dugogodišnjeg djelovanja u okviru političkog i satiričnog tjednika Feral Tribune Boris Dežulović i Predrag Lucić su privatno izvodili performans sličan ovome, koji je u posljednje tri-četiri godine izrastao u samostalnu formu pjesničkog kabarea. Može se ustvrditi da se, nakon prestanka tiskanog izdavanja političkog tjednika, zapravo radi o logičnom nastavku Ferala drugim sredstvima.
Premda se otprilike dvije trećine materijala i kostur predstave izvodi redovito, najmanje trećina materijala se tiče dnevne problematike te aktualnih političkih događaja i Dežulović i Lucić se sjajno snalaze u tim improvizacijama. Prvi set u trajanju od skoro pola sata je bio duhovito i razarajuće demontiranje lika i djela trenutnog splitskog gradonačelnika, a dotakli su se i situacije sa samostanom Dajla u Istri te, naravno, uznika u Remetincu. Nakon songa 'Remetinec, Remetinec' Dežulović i Lucić su izrazili želju da uskoro zapjevaju i 'Remetinka Remetinka'.
Obje predstave na Carrarinoj poljani u Getu su bile rasprodane i odlično prihvaćene. To je i svojevrsni povratak Ferala na javnu scenu u svom rodnom gradu, što dvojac nije propustio naglasiti. Zapjevali su i satiričnu verziju dobro znane pjesme o Jasenovcu i Gradiški, a nastup je završen uz već legendarnu izvedbu Thompsonove 'Oj, Dylane, pobratime mio'.
Kroz 'Melodije borbe i pretvorbe' ove subote su prodefilirali don Kaćunko, predsjednik Josipović, gradonačelnik i poduzetnik Kerum, premijerka Kosor, Ivo Sanader, Franjo Tuđman,
Josip Broz Tito i još mnogi drugi, Na kraju se zapjevalo i europskom bratstvu i jedinstvu, na veselje i zadovoljstvo publike. Treba naglasiti da ova i nedavno izvedena predstava Arijane Čuline na Carraninoj poljani odlično funkcioniraju u neformalnom prostoru štekata na trgu, bez tribina i barijera. Tribine i dosadašnje produkcije su negirale ovaj ugodni mediteranski trg i ovo rješenje je pogođeno u svakom pogledu.
'Melodije borbe i pretvorbe' su od 2007. naovamo pod raznim nazivima izvođene u dvadesetak gradova bivše Jugoslavije, a nakon nekoliko komornih nastupa u manjim prostorima Splitu, ovo je uspješan izlazak na mainstream scenu u vlastitom gradu.