Teatar Puna kuća
Izvor: Promo fotografije / Autor: promo
Teatar Puna kuća
Izvor: Promo fotografije / Autor: promo
INTERVJU: SVETLANA PATAFTA
Umjetnička voditeljica Teatra Puna kuća i projekta Multikulturom do kvalitetne kulture Svetlana Patafta predstavila nam je nove zanimljive inicijative u kulturi, Od knjige do predstave i Obiteljsko razigravanje
Akademska glumica Svetlana Patafta redateljica je brojnih predstava za djecu ('Priča o zmaju koji je kokice jeo i jednu lažnu princezu sreo', 'Vitez željeznog srca', 'Bilo jednom jedno sunce', 'Ruksakom po Europi', 'Ogledalce, ogledalce', 'Boje duge') i odrasle ('Jednostavno komplicirano', 'Život u kazalištu'), a posljednjih godina vrlo fokusirano bavi se kazalištem za najmlađe.
Zajedno s Irenom Zeiner u lipnju 2014. osnovala je Teatar Puna kuća, umjetničku organizaciju koja se bavi promoviranjem dramskog i likovnog stvaralaštva, s posebnim naglaskom na rad s djecom i mladima. Na svom repertoaru nude predstave za djecu 'Boje duge – priča o bojama', 'Ogledalce, ogledalce', 'Biberče', 'Bilo jednom jedno sunce' i 'Priča o zmaju koji je kokice jeo i jednu lažnu princezu sreo'
''Boje duge – priča o bojama' prva je predstava Pune kuće, nastala 2009, i njome smo i odredili naš način rada, promišljanje kazališta za najmlađe te joj otvorili, rekla bih, dug život. To je moja prva autorska predstava za djecu. Ona mi je vječita inspiracija i ne mogu zamisliti da ću je prestati igrati. Dobar je to osjećaj za glumca. Ne događa se često.
A kada pričam o 'Bojama duge', želim izdvojiti Kazalište Mala scena kao partnera koji nas je najviše učinio vidljivim u hrvatskom kazališnom prostoru u 2014, na čijem se repertoaru i nalazi predstava. Vitomira Lončar je zasigurno jedna od malobrojnih kazališnih producenata koji znaju kako prezentirati proizvod i kako komunicirati s publikom. Inače, mislim da je jedina koja sjedne za blagajnu i dočekuje svoju publiku; od direktorice kazališta kupite ulaznicu. Po tome je, rekla bih, jedinstvena i izvan granica Hrvatske', kazala je Patafta.
Multikulturom do kvalitetne kulture
Kako na području Hrvatske tradicionalno žive stanovnici različitih etničkih, kulturnih i vjerskih opredjeljenja, pojavila se i potreba za pokretanjem programa Multikulturom do kvalitetne kulture, čiji je cilj kod djece razvijati osjećaj za poštivanjem različitosti i njihovim doživljavanjem kao neizmjernog bogatstva sredine u kojoj žive.
'Moje mišljenje je da ni većinska, a ni manjinska kultura danas, ovdje, nisu dovoljno zrele da shvate važnost međusobnog prožimanja. Predstave iz ovog programa najteže se prodaju vrtićima i školama. Najmanje su zainteresirani za njih, a zapravo su divno tlo za daljnji rad s djecom o temama koje otvaraju. U ovom programu trenutno nudimo dvije predstave: 'Ogledalce, ogledalce' Ane Đokićpo motivima iz židovske tradicije i priče Isaaca Bashevisa Singera, koja je igrala na repertoaru Dječjeg kazališta Dubrava od 2010. do 2014, te 'Biberče', srpsku narodnu priču.'
Od knjige do predstave
U želji za doprinosom u razvijanju kulture čitanja od najranije dobi, Teatar Puna kuća pokreće i program Od knjige do predstave u sklopu kojeg nakon kazališne predstave slijedi uživo predstavljanje književnica i književnika za djecu i mlade, po čijim djelima nastaju predstave. Prva predstava koju nude u novom programu nastala je u suradnji s Knjigom u centru: 'Priča o zmaju koji je kokice jeo i jednu lažnu princezu sreo' Ane Đokić, a premijera je održana u Muzeju suvremene umjetnosti u prosincu 2014.
'Izvrsna dugogodišnja suradnja s Anom Đokić u nekoliko predstava dovela je prirodno do odabira nje kao suradnice u otvaranju ovog programa. Knjiga u centru, kao izdavačka kuća koja stvara kvalitetnu književnost za djecu i mlade, izvrstan je partner u ovakvom programu. Nas dvije se kazališno jako dobro razumijemo, ona je divna spisateljica i vesele me izvedbe i druženje s njom i publikom. Do sada smo imale nekoliko izvedbi i bilo je zaista odlično. Muzej suvremene umjetnosti mi je jedno od najdražih mjesta u gradu, u kojem volim započeti svoje nove projekte. U njemu smo imali dvije premijere svojih predstava: 'Zmaja' prošli mjesec i žonglerske predstave prije dvije godine', objašnjava autorica koja je prošle subote u MSU-u predstavila javnosti i novi radionički program Obiteljsko razigravanje
'Program nudi djeci i njihovim roditeljima mogućnost zajedničke kreacije i oslobađanja od tradicionalno definiranih uloga unutar obitelji. Kombinacija je tehnika dramske pedagogije i joge za djecu i obitelj. Dramskom pedagogijom bavim se dvanaest godina, a odnedavno sam certificirana učiteljica rainbow kids yoge za djecu i obitelj. Nadam se da ću vrlo skoro krenuti voditi kontinuirane radionice. Za mene je kazalište mjesto susreta, razmjena, i kao umjetnička voditeljica Teatra Puna kuća za jedan od najvažnijih ciljeva njegovog djelovanja uzimam razvijanje kreativnog odnosa s publikom koja je uvijek dobrodošla u našu kuću i s kojom i razvijamo sve naše programe. S publikom rasteš, ona te vodi.'
Patafta u 2015. ističe suradnju Teatra Puna kuća s Udrugom Korak po korak kao izrazito važnu. Uskoro započinje program kreativnih radionica s maloljetnim mamama i njihovim bebama u okviru Savjetovališta Mama je mama spomenute udruge.
'Sigurna sam da je kombinacija psihosocijalnog savjetodavnog rada i umjetnosti blagodatna svima kojima je namijenjena i da se s tom kombinacijom mogu postići odlični rezultati', zaključuje Patafta.