Jedno od najpopularnijih i najizvođenijih djela svjetskog opernog repertoara i po mnogima najdramatičnija od svih opera 'Tosca' premijeru će u riječkom Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca imati 9. studenoga te se tako na riječku scenu vratiti deset godina od posljednje premijere. U ovom najnovijem izdanju dirigent je Kalle Kuusava, uskoro i ravnatelj riječke Opere, dramaturg i redatelj je Marin Blažević, dok glavni solistički trolist čine dvoje nacionalnih prvaka riječke Opere, Kristina Kolar i Giorgio Surian te Domagoj Dorotić
U režiji Marina Blaževića 'Tosca' 'neće biti samo o sebi', kažu iz riječkog HNK, nego će 'govoriti i više od sebe'.
'U svakom od tri čina naše 'Tosce' publika će gledati tri različite predstave, tri različita načina njezine moguće inscenacije. Tako će prvi čin na scenu donijeti operni historicizam čija vizualnost počiva na ljepoti kazališnog slikarstva i tzv. 'povijesnih' odnosno 'autentičnih' kostima. Drugi čin će dramsku radnju staviti u drugi povijesni kontekst, drugo vrijeme i prostor, pa će se Kristina Kolar, u naslovnoj ulozi, pojaviti kao Zinka Kunc, odnosno u kopiji kostima njene Tosce iz Metropolitana. Treći čin predstavit će 'Toscu' najbliže Blaževićevu shvaćanju operne režije, svedene na, prema njegovim riječima, neophodno: glazbu, dramu, glas, glumu, osobnost izvođača i intenzitet doživljaja njihove su-radnje', kažu iz HNK Ivana pl. Zajca.
Uz Kristinu Kolar, Giorgia Suriana kao Scarpija i Domagoja Dorotića, u ulozi Cavaradossija, solističku ekipu čine i Luka Ortar klao Cesare Angelotti, Ivan Šimatović kao Crkvenjak, Saša Matovina i Sergej Kiselev u ulozi Spolette, Slavko Sekulić kao Sciarrone te Vanja Zelčić i Dario Bercich. Kostimografkinja je Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević kao i svjetlo s Daliborom Fugošićem.
'Tosca' je drugi dio Puccinijeve trilogije u riječkom HNK, nakon 'Madame Butterfly'.
Izvorno je skladana prema istoimenoj drami Victoriena Sardoua, a praizvedena 14. siječnja 1900. u rimskome Teatru Constanza.
'U ovom pravom opernom trileru, u napetoj, intenzivnoj priči koja se događa u manje od 24 sata, u vrtlogu se prepliću političke intrige, bijeg i potjera, ljubomora, izdaja, fatalna požuda, nemoralna ponuda, ali iznad svega ipak vjera u umjetnost, ljubav i – slobodu', kažu iz riječkog HNK.