Pod motom 'Ples svima', u Zagrebu će se od 29. travnja do 6. svibnja održati trinaesta Platforma mladih koreografa ili Platforma.hr, manifestacija koja promiče ples u svim njegovim aspektima, od umjetnosti preko zanimanja do hobija
Manifestaciju su 2000. godine osnovale Tamara Curić i Larisa Lipovac iz Plesnog centra Tala kako bi predstavile, producirale i distribuirale radove hrvatskih i inozemnih koreografa, s naglaskom na one koji tek poduzimaju prve autorske korake. Platforma je tijekom godina razvila i međunarodnu mrežu sličnih inicijativa, tako da su pobjednici dosadašnjih njezinih izdanja svoje radove uspjeli pokazati i izvan granica Hrvatske. Pored toga, ona sustavno radi i na predstavljanju radova inozemnih mladih ili već afirmiranih inozemnih koreografa domaćoj publici, pa je njezina funkcija i natjecateljska i prezentacijska, što je čini jedinstvenom u domaćem plesnom kontekstu.
Ovogodišnji program, kako napominju organizatorice, 'čini simbolički korak unazad jer se naizgled odriče borbe s vjetrenjačama i ples smješta u njegovo zaboravljeno, prirodno okruženje: u polje komunikacije, edukacije, slavljenja ljudskog tijela i njegovih nebrojenih mogućnosti'.
Zato nije slučajno da ovogodišnja Platforma počinje baš 29. travnja, koji se već točno trideset godina obilježava i kao Svjetski dan plesa. Kako je Platforma ujedno hrvatski partner regionalnog projekta Nomad Dance Academy, u njezinoj će se organizaciji taj dan proslaviti plesom na javnim površinama u pet gradova Hrvatske, Puli, Zadru, Varaždinu, Karlovcu i Zagrebu, s početkom u 17 sati.
Edukacijski aspekt akcije zbivat će se u osnovnim školama u tim gradovima, gdje će se čitati poruke uz dan posvećen plesu.
'Program ovogodišnje Platforme nešto je skromniji nego prethodnih godina, ali to samo znači da se selekcija morala suziti na najzanimljivije', najavljuje Tamara Curić događanjima ipak bogatih osam plesnih dana.
Najzanimljivija stavka programa ona je nazvana Break a Leg, posvećena upravo mladim domaćim koreografima ili, točnije, koreografkinjama. Prema zadacima koje su im postavili doajen domaćeg plesa Milko Šparemblek, koreograf srednje generacije Rako Pavlić i najuspješniji među mladim domaćim plesnim autorima Matija Ferlin, svoje su prve radove na Platformu prijavile Ivančica Horvat, Adrijana Barbarić Pevek, Ena Ban, Irena Tomašić i Tanja Kalčić.
I ostatak programa, u što ulaze kako gostujuće predstave, tako i niz radionica za plesače, čini drugi, ali ništa manje i ne samo strogo stručnom dijelu publike zanimljiv dio programa ovogodišnje Platforme.
Domaći prezentacijski segment čine koreografija Nikoline Medak, čiji će 'Vrt kserofilnih biljaka' u sklopu Platforme imati i praizvedbu, reprize predstava 'Točka sabiranja' članica BADco. Ane Kreimeyer i Zrinke Užbinec te 'Divne divne divne katastrofe', koju ispred Instituta za katastrofu i kaos potpisuju i izvode Deana Gobac, Nataša Govedić, Selma Banich, Iva Nerina Sibila i Roberta Milevoj.
Pored Zagreba, najjače domaće središte suvremenog plesa je Rijeka, iz koje dolaze Mila Čuljak s predstavom 'Lieux du memoire' i TRAFIK, ili Tranzicijsko-fikcijsko kazalište, s komadom naslova 'Pacifikka'.
Od inozemnih gostovanja treba izdvojiti radove korejsko-austrijske koreografkinje Howool Baek i Nizozemke Tabee Martin te komad 'Angel, Angel down we go', nastao u suradnji švicarskog koreografa Manuela Scheiwillera i Tomislava Fellera, koji je iz Hrvatske otišao studirati ples i o(p)stao u europskim koreografskim vodama.
Platforma i ove godine kao posebnog gosta ima slovenskog teoretičara plesa Roka Vevara, koji će i publiku ovog po mnogočemu posebnog festivala anketom pitati koliko je zaista spremna za suvremeni ples. Sudeći po činjenici da je ovo već trinaesta godina uspješne manifestacije, čini se da je odgovor na to pitanje zagrebačka publika već odavno dala.