Predstavljen je projekt dovođenja 56 slika i skulptura najslavnijeg majstora 20. stoljeća. U Galeriji Klovićevi dvori od 23. ožujka do 7. srpnja traje izložba 'Remek-djela iz Muzeja Picasso, Pariz', za koju se predviđa izdvajanje 'unutar okvira od devet milijuna kuna', najavila je ravnateljica Klovićevih Marina Viculin
Izložba će se zbog sigurnosnih razloga postaviti na drugom katu Galerije na kojem je do 10. ožujka u tijeku izložba 'Refleksije vremena: 1945. - 1955.'
Postavit će je ravnateljica Muzeja Picasso i autorica izložbe, Anne Baldassari. U Zagrebu će se održati neposredno prije konačnog povratka umjetnina u stalni postav, nakon višegodišnjeg izbivanja zbog renoviranja Muzeja.
Na današnjoj tiskovnoj konferenciji na kojoj je najavljena izložba, ravnateljica Galerije Klovićevi dvori Marina Viculin istaknula je kako se nada da će projekt dovođenja Picassovih djela u Hrvatsku nadići sva očekivanja. 'Radovi se već pripremaju i pakiraju u Parizu kako bi stigli u Zagreb', kazala je.
Na predstavljanju izložbe u ime Grada Zagreba bio je Milan Bandić
'Bilo bi loše da izložba tog tipa koja putuje Europom, ne završi u Zagrebu', napomenuo je gradonačelnik. Uz otvaranje izložbe, Bandić je najavio i dugo odgađano otvaranje Francuskog paviljona, koje bi se po planu trebalo odviti negdje oko sredine trajanja izložbe.
Umjesto najavljenog dolaska ministrice kulture Andreje Zlatar Violić, pojavio se njezin zamjenik Berislav Šipuš, koji je istaknuo vrijednost suradnje Ministarstva kulture s gospodarstvenim sektorom te najavio zatvaranje festivala Hrvatske u Francuskoj, Croatie, la voici, upravo u vrijeme otvaranja izložbe Pabla Picassa u Klovićevim dvorima.
'U harmoniji i suglasju Ministarstva kulture s Gradom Zagrebom', kako se izrazio Šipuš, financiraju izložbu istom svotom. Naime, i grad i ministarstvo izdvojili su po 250.000 kuna.
Okupljene je najviše zanimala svota postavljanja izložbe, za koju je u konačnici konstatirano da se kreće unutar okvira od devet milijuna kuna
'Projekt je još u fazi pregovora oko financija, nastojimo srezati troškovnik gdje god možemo i u dobrim dijelovima uspijevamo. Treba reći kako je uprava Musée National Picasso u Parizu pristala dati dozvolu da, iznimno za potrebe izložbe u Zagrebu, izložbu osigurava domaća osiguravajuća kuća - Croatia osiguranje. To je presedan učinjen kao ustupak Galeriji Klovićevi dvori kako bi, unatoč financijski zahtjevnom troškovniku organizacije izložbe, uspjela finalizirati projekt', objasnila je Marina Viculin.
Kampanja reklamiranja izložbe jumbo plakatima kreće 7. ožujka, a oni će, osim u Hrvatskoj, biti postavljeni i u ostalim zemljama regije. Budući da je ovo najskuplja izložba koja bi trebala biti postavljena u Klovićevim dvorima, ravnateljica tvrdi da još uvijek raspravljaju o rasponu cijena ulaznica te napominje da su vani minimalno 10 eura.
'Postojat će velike razlike između najjeftinije ulaznice, primjerice za posjet školske djece izložbi ili popusta za umirovljenike do pojedinačne, individualne ulaznice. Smatram da možemo dopustiti da cijena ulaznice bude dosta visoka. Uvijek se uspoređujemo s kinom ili kazalištem, gdje su cijene bitno veće. Ponekad se čovjek dobro osjeća kad plati skuplju ulaznicu', zaključila je Viculin koja predviđa da je minimum na koji računaju između 80 i 100 tisuća posjetitelja.
'Izložit će se više od stotinu radova i dokumenata koji ocrtavaju uzbudljivo umjetničko putovanje od ranih radova do posljednjih godina njegova dugog i plodnog života. Slike, skulpture i fotografije nanizane u kronološkom slijedu započinju slikom četrnaestogodišnjeg Picassa Čovjek s kapom (1895.) na kojoj on ispituje slikarsko nasljeđe svojih velikih španjolskih slikarskih očeva. U sljedećem tipičnom radu plavog perioda Portretu muškarca (1902. - 1903.) predstavlja se u sasvim drugom svjetlu, kao tužni lik podložan sudbini ukletog umjetnika.
Izložba će tako kroz najraznovrsnije oblike paralelnih izražajnih formi pokazati bogatstvo različitosti, neiscrpne kreativnosti, nenadmašnog majstorstva u svim umjetničkim fazama velikog stvaratelja modernizma: plavi i ružičasti period, protokubizam i istraživanja Afrike, amblematske radove sintetičkog kubizma, 'klasični' period, nadrealističku fazu te kasne slike. Izložba završava autoportretom 'Nedjelja', završenim neposredno pred smrt 1971., kojim ponovno odaje počast Velasquezu Rembrandtu i Goyi. U izradi je i hrvatska verzija kataloga koji na 216 stranica donosi prijevode autorskih tekstova Isabelle Limousin, Virginie Perdrisot, Annabelle Ténezè i Anne Baldassari o Picassovu sveobuhvatnu stvaralaštvu – slikarstvu, skulpturi, keramici, grafičkoj umjetnosti, autoportretima te opširnu kronologiju umjetnikova života', stoji u najavi izložbe.