Povjesničari umjetnosti diljem svijeta potpisali su peticiju kojom zahtijevaju da se zaustavi uništavanje freske 'Bitka kod Marciana' Giorgia Vasarija u firentinskoj gradskoj vijećnici 'Palazzo Vecchio' ('Stara palača'), ispod koje se navodno nalazi izgubljena freska Leonarda Da Vincija 'Bitka kod Anghiarija'
Nakon što je prošli tjedan započelo 'bušenje' Vasarijeve freske kako bi se utvrdilo leži li doista ispod nje, kako tvrdi istraživač Maurizio Seracini, Da Vincijevo monumentalno nezavršeno djelo čije skice konjanika u bitci postoje i danas dok samoj freski nema ni traga, više od 150 uglednih stručnjaka iz cijelog svijeta udružilo je snage tvrdeći kako nema smisla uništavati jedno umjetničko djelo na temelju nagađanja da se ispod njega možda nalazi drugo.
Vjeruje se da je Da Vinci počeo slikati fresku, za koju neki tvrde da je njegovo najvrijednije djelo, 1504. ali je uskoro odustao od čitavog projekta zbog problema vezanih uz eksperimentalnu uljanu boju kojom se koristio. Prostorija je kasnije renovirana a Vasari je svoju fresku naslikao 1563.
Seracini vjeruje da Vasari (1511.-1574.) nije želio uništiti Da Vincijevo djelo, te ga je umjesto toga pokrio novim zidom od opeke na kojemu je potom naslikao svoju fresku. Svoju teoriju potkrepljuje činjenicom da jedan vojnik na Vasarijevoj fresci drži malu zastavicu s porukom 'Tko traži, taj nađe'.
Prošle godine provedeno radarsko ispitivanje otkrilo je postojanje šupljine između Vasarijevog zida od opeke i originalnog kamenog zida. Seracini i njegov tim dobili su dopuštenje od talijanskog ministarstva kulture da izbuše male rupe u Vasarijevoj fresci kroz koje su potom provedene sićušne kamere kako bi se pokušalo vidjeti što leži ispod vanjskog zida.
Dosad su već pronađeni i tragovi organskih pigmenata boje, no proces utvrđivanja njihova porijekla potrajat će dva mjeseca.
Iako gradonačelnik Firence tvrdi da su rupe izbušene u već ranije oštećenim dijelovima Vasarijeve freske koji će kasnije biti restaurirani, takav je intruzivan pristup razljutio stručnjake a Seracinijeva suradnica na projektu, istaknuta restauratorica Cecilia Frosinone, podnijela je ostavku iz, kako je navela, "etičkih" razloga.
Stručnjaci u peticiji tvrde kako je vrlo malo vjerojatno da je Vasari 'pod zidom zapečatio još uvijek 'čitljivo' djelo', te upozoravaju da istraživanja povjesničara umjetnosti ukazuju da se Da Vincijevo djelo nalazilo na suprotnom zidu. Od dužnosnika su zatražili obustavu svih radova te konzultacije s nezavisnim stručnjacima za renesansnu umjetnost.