ZAGREBAČKI I SPLITSKI HNK

Premijere 'Pepeljuge' i 'Judite' u siječnju

02.01.2009 u 15:00

Bionic
Reading

Siječanjski repertoar Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i Splitu obilježit će dvije operne premijere - zagrebački HNK 16. siječnja ima premijeru 'Pepeljuge', a splitski 30. siječnja premijernu obnovu već proslavljene 'Judite'

Domaća verzija Rossinijeve 'Pepeljuge' libretista Jacopa Ferrettija nastala je u koprodukciji zagrebačkog HNK s CEE Musiktheaterom iz Beča i Opere Bukurešt. Operom će ravnati Gianluca Marciano, a režirati je Peter Pawlik.

Izvodit će je, među ostalima, Dejan Vrbančić i kineski tenor Yang Yang, Kiril Manolov i Marko Mimica, Ozren Bilušić i Saša Ivaci te jedna od vodećih svjetskih mezzosporanistica mlađe generacije Ning Liang i Helena Lucić.

Komični libreto glazbeno zahtjevne 'Pepeljuge', praizvedene 1817. u Rimu, bitno se razlikuje od originalne bajke. Primjerice, zbog stroge cenzure koja na pozornici nije željela vidjeti neobuveno žensko stopalo, staklena cipelica zamijenjena je narukvicom. Opera je prvi put u Zagrebu bila izvedena 1968.

Splitski HNK priprema premijernu obnovu opere u dva čina 'Judita', za koju je libreto, na temelju starozavjetnog motiva o židovskoj udovici i epa Marka Marulića, napisao Frano Parać. Redatelj je Petar Selem, dirigentica Nada Matošević, a podjela uloga još nije objavljena na internetskim stranicama kazališta.

Paraćeva 'Judita' praizvedena je 2000. na Splitskom ljetu te je uskoro proglašena glazbenim događajem godine. Postavljena je i šest godina kasnije u riječkom HNK Ivana pl. Zajca.

Varaždinski HNK za kraj siječnja priprema premijeru predstave 'Bette i Boo u braku' američkog dramatičara Christophera Duranga, a u režiji američkog redatelja Stevena Kenta.

'Bette i Boo u braku' smatra se jednim od najboljih Durangovih djela, a temelji se na slatko-gorkom iskustvu braka njegovih roditelja. Svjetska praizvedba bila je 1985. u New Yorku.

U predstavi glume Alma Prica, Marija Krpan, Robert Plemić, Barbara Rocco, Hana Hegedušić, Franjo Kuhar, Željko Mavrović i drugi.