NA EUROPSKOM TRGU

Premijerom kratkog filma Dalibora Matanića u Zagrebu počela kampanja #EUandME

11.05.2018 u 10:16

Bionic
Reading

Na Europskom trgu u organizaciji Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj 10. svibnja prvi se put organiziralo kino na otvorenome, a tom su prilikom premijerno prikazani kratki filmovi renomiranih europskih redatelja snimljeni za kampanju Europske komisije #EUandME. Među pet odabranih našao se i hrvatski redatelj Dalibor Matanić s filmom 'Debut'. Uz to, prikazan je i film Nevija Marasovića 'Comic Sans', a u glazbenom dijelu nastupili su Damir Kedžo i Zsa Zsa

Projekcijom kratkih filmova Europska komisija započela je novu kampanju pod nazivom #EUandME, usmjerenu mladima od 17 do 35 godina. Cilj je kampanje u sljedećih 18 mjeseci u svim državama članicama EU-a informirati mlade o brojnim mogućnostima koje im EU nudi i pravima koje uživaju kao njezini građani, te ih upoznati s načinima na koje im EU može pomoći u ostvarenju njihovih interesa i ambicija. Hrvatska je prva od zemalja odabranih redatelja u kojima se ovi filmovi prikazuju na velikim javnim događanjima, a slijede projekcije i u drugim europskim metropolama - Varšavi, Berlinu, Nauplionu, Helsinkiju, Dublinu, Bruxellesu, Madridu i Rimu.

Kampanju #EUandME javnosti je predstavio voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević istaknuvši kako kroz pet kratkih filmova renomiranih europskih redatelja koji su ispričali 'lijepe, tople i poticajne priče', žele mlade podsjetiti na brojne prednosti života u Europskoj uniji.

Redatelj filma Debut Dalibor Matanić s voditeljem Predstavništva Europske  komisije u RH Brankom Baričevićem
  • Redatelj Dalibor Matanić, voditelj Predstavništva Europske komisije u RH Branko Baričević i glumac Janko Popović Volarić
  • EUandME
  • EUandME
  • EUandME
  • EUandME
    +4
#EUandMe Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Pixsell

'Prilike poput studiranja u inozemstvu, pokretanja posla uz potporu EU fondova, ili uključenja u borbu protiv klimatskih promjena samo su neka od područja u kojima mladi mogu ostvariti svoje potencijale, ujedno i pridonijeti Europskoj uniji, zajednici koja je temeljena na solidarnosti i toleranciji', rekao je Baričević.

U razgovoru o kampanji i snimljenim filmovima Branku Baričeviću pridružio se i Dalibor Matanić, koji je odabran za jednoga od pet vrhunskih redatelja uključenih u kampanju. Njegov film 'Debut' emotivna je priča o mladom hrvatskom poljoprivredniku koji želi biti nogometna zvijezda i istovremeno doživljava unutrašnje sukobe vezane uz svoju seksualnu orijentaciju.

'Razveselio me poziv da se uključim u kampanju zajedno s drugim cijenjenim kolegama, a posebno što je to bila dobra prilika da se na pojam europskog gleda iz kuta naših krajeva. Za svoj film odabrao sam temu prava jer mislim da je izuzetno važno graditi tolerantno društvo i više razgovarati o važnosti uvažavanja sloboda i prava svakog pojedinca. Htio bih da ovaj film potakne na prihvaćanje različitosti koje nas čine jedinstvenima, a kao zajednicu bogatijima. Mislim da svatko treba imati slobodu da živi kako želi i bude ono što jest, ako time ne ugrožava prava i slobode drugih. Kao građanima EU-a ta su nam prava zajamčena i nitko nam ih ne može oduzeti', naglasio je Matanić.

Uz Matanićev, premijerno su prikazani i filmovi ostala četiri redatelja. 'Usamljenik' poljskoga redatelja Tomasza Koneckoga bavi se pravima koja u kupovini na internetu ostvarujemo kao potrošači EU-a; njemački redatelj Matthias Hoene u svom filmu 'Život u hostelu' obrađuje temu mobilnosti; 'Party Animal' grčkog redatelja Yorgosa Zoisa inspirativna je priča o mogućnosti spajanja hobija i karijere; dok se finska redateljica Zaida Bergroth u filmu 'Oona' bavi temom održivosti, odnosno okolišnom politikom EU-a.

Posebno iznenađenje za okupljene bila je projekcija novog hit filma 'Comic Sans' redatelja Nevija Marasovića, financirana iz programa Europske unije. Projekciju je pratio i Janko Popović Volarić koji je utjelovio lik uspješnog grafičkog dizajnera koji se kroz komične i dramatične situacije bori s neuspjesima u ljubavnim i obiteljskim odnosima.

Nakon renomiranih, tijekom kampanje #EUandME koja traje do kraja 2019., i filmaši početnici dobit će priliku pokazati svoje vještine u natjecanju mladih redatelja. Sudionici natjecanja morat će kroz jednu od pet tema kampanje ispričati kako EU pridonosi boljim životima mladih ljudi, a pobjednici natječaja dobit će priliku snimiti film pod budnim okom poznatih i nagrađivanih europskih redatelja. Pratite nas i dalje kako biste na vrijeme doznali sve informacije.

Svi filmovi, kao i informacije o kampanji te mogućnostima koje se nude građanima EU-a, mogu se pronaći u središnjem informacijskom centru.