Premijernom izvedbom mjuzikla 'Baciami, Cate' ansambla Talijanske drame, riječko Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca otvorilo je u ponedjeljak novu sezonu
Riječ je o talijanskoj verziji popularnog mjuzikla "Kiss me, Kate", za kojeg je glazbu i stihove napisao Cole Porter po tekstu bračnog para Belle i Samuela Spewacka.
Uz članove Talijanske drame, u toj izvedbi sudjeluju i glumci Hrvatske drame, članovi Baleta i Riječki operni zbor.
U glavnim ulogama nastupili su Leonora Surian Popov i Mirko Soldano, a druge uloge tumačili su Elena Brumini i Stefano Surian, Aleksandar Cvjetković, Bruno Nacinovich, Giuseppe Nicodemo, Mario Jovev, Andrea Tich i Anton Plešić.
Redateljica i koreografkinja je Tihana Strmečki, a izvodi se pod glazbenim ravnanjem Filipa Gjuda. Prevoditelj je Corrado Abbati, scenografkinja Liberta Mišan, a kostimografkinja Sandra Dekanić, a oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić.
Taj mjuzikl, praizveden 1948. godine, nastao je kao odgovor na tada vrlo popularan mjuzikl "Oklahoma!". "Kiss me, Kate" dobitnik je prve nagrade Tony za mjuzikl, 1949. godine.
Najboljom predstavom prošle sezone publika proglasila "Čelične magnolije"
Dodijeljene su i nagrade publike za najbolja umjetnička ostvarenja u ovom HNK prošle sezone.
Najbolja predstava po ocjeni publike je “Čelične magnolije” Roberta Harlinga u režiji Renate Carole Gatice, a to je ujedno i najbolja predstava Hrvatske drame.
Najbolje uloge sezone Hrvatske drame su nastup Tanje Smoje u "Opasnim vezama" te Nikole Nedića i Maria Joveva, za kolektivnu igru u mjuziklu "Poljubi me, Kato".
Dvije su najbolje operne predstave, zahvaljujući istom broju dobivenih glasova, "Cavalleria rusticana” Pietra Mascagnija, pod dirigentskim vodstvom Paola Bressana i Valentina Egela, u režiji Dražena Siriščevića, i »La Traviata« Giuseppea Verdija, pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela, u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića.
Nagradu za najbolju ostvarenu žensku opernu ulogu dobila je Anamarija Knego za ulogu u operi “La Traviata”, a Aljaž Farasin za najbolju mušku opernu ulogu, za nastupe u operama “La Traviata” i “Carmen”.
Publika je najboljim baletom sezone ocijenila "Posvećenje proljeća" Stravinskog, u koreografiji Maše Kolar. Najbolja ženska baletna uloga je nastup Ksenije Krutove u "Odiseji" i "Posvećenju proljeća", a muška Tilmana Patzaka za balete "Odiseja" i Orašar".
Najbolja predstava Talijanske drame, po ocjeni publike je "Alfa Romeo Jankovits" Laure Marchig, u režiji Tommasa Tuzzolija. Nagradu za najbolju žensku ulogu u programu Talijanske drame sezone 2020./2021. dobila je Serena Ferraiuolo, za ulogu u predstavi "Adriatico", a za mušku Andrea Tich za ulogu u toj predstavi i predstavi "Alfa Romeo Jankovits".
Najboljim koncertom ocijenjen je "Šeherezada, Romeo i Julija, Bolero” Riječkog simfonijskog orkestra, pod ravnanjem Valentina Egela. Nagrade za najbolje gostujuće umjetnike dobili su Judita Franković Brdar ("Čelične magnolije") i Kevin Greenlaw ("La Traviata").