Izložba okuplja međunarodne umjetnike različitih generacija porijeklom iz Berlina te istočne i zapadne Europe, koji se bave društvenim previranjima iz različitih perspektiva
Projekt 'Tragovi nestajanja' hrvatskog multimedijalnog umjetnika Igora Grubića uključen je u izložbu 'Voids of Presence - Between Past and Future' koja u berlinskoj Galerie Nord predstavlja međunarodne umjetnike različitih generacija koji se bave društvenim previranjima.
Izložba 'Voids of Presence – Between Past and Future' (Praznine prisutnosti - između prošlosti i budućnosti) u Galerie Nord - Kunstverein Tiergarten u Berlinu bavi se prostornim i arhitektonskim transformacijama u posljednja tri desetljeća, urbanim pejzažima širom svijeta koji odražavaju logiku promjene u društvenom, gospodarskom i političkom razvoju u globalnom neoliberalnom kontekstu, priopćio je Kreativni sindikat.
Kustos izložbe je Ruben Arevshatyan, a njezin naziv na neki je način metafora koja opisuje preostale slobodne, zajedničke prostore i otvara prostor za kulturu otpora.
Izložba, uz ostalo, odgovara na pitanja kako 'praznina' može ponovno steći zajedničko, društveno i političko značenje te kako ti prostori mogu steći nove funkcije i značenja i kako ćemo izmijeniti praznine na područjima naše mašte.
'Praznina prisutnosti' pokazuje međunarodne umjetnike različitih generacija porijeklom iz Berlina te istočne i zapadne Europe, koji se bave društvenim previranjima iz različitih perspektiva, kako u smislu njihovih urbanih posljedica tako i mogućnosti koje proizlaze iz njih.
Izložba je otvorena od 22. listopada do 30. prosinca. U sklopu programa multimedijalni umjetnik Igor Grubić izlaže projekt 'Tragovi nestajanja (u tri čina)' i animirani film 'Kako se kalio čelik', a najavljena je i projekcija njegova eksperimentalnog dokumentarnog filma 'Spomenik'.
Igor Grubić (1969.) jedan je od najistaknutijih međunarodno priznatih hrvatskih umjetnika. Njegov rad uključuje prostorno specifične intervencije u javnom prostoru, fotografiju, te film. Od 2000. godine također radi kao producent i autor dokumentarnih filmova, TV reportaža i društveno angažiranih reklama.
'Tragovi nestajanja' je projekt s kojim je predstavio Hrvatsku na 58. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti - La Biennale di Venezia. Njegov kratki eksperimentalni dokumentarni/animirani film 'Kako se kalio čelik' osvojio je nekoliko nagrada, uključujući Posebne nagrade na Anilogue International Animation Festivala i ANIMAFEST-u , kao i nagradu za najbolji profesionalni film na ASIFA-Croatia (2018.).
Njegove intervencije u javnom prostoru, kao i video radovi, istražuju političke situacije prošlosti i sadašnjosti, probijajući se kroz tkivo stvarnosti. Grubićevu kritičku, društveno-politički angažiranu praksu karakterizira dugogodišnji angažman i predanost temama kojima se odlučuje baviti. Od dubinskog istraživanja sudbine povijesnih spomenika i propasti industrije do ispitivanja poteškoća manjinskih zajednica, njegovi se projekti odvijaju tijekom višegodišnjeg istraživanja i uspostavljanja posebnih odnosa.
Izlagao je u muzejima kao što su Manifesta 4 (Frankfurt), Tirana Biennial 2, 11. Istanbul Biennial, 4. Fotofestival (Mannheim), Manifesta 9 (Genk), Gwangju Biennale 20th Anniversary Special Project, Palais de Tokyo (Paris), Thessaloniki Biennale 5, Belvedere 21 (Vienna), MoMA PS1 (New York), a radovi mu se nalaze u zbirkama muzeja Tate Modern, Muzeja savremene umetnosti u Beogradu te MSU u Zagrebu.