EUROPSKA PREMIJERA

'Proslava' Bruna Ankovića prikazana na prestižnom festivalu u Karlovim Varima

01.07.2024 u 20:23

• +2

'Proslava' Brune Ankovića

Izvor: Promo fotografije / Autor: promo

U Velikoj dvorani hotela Thermal, na Međunarodnom filmskom festivalu u Karlovim Varima, održana je svjetska premijera debitantskog igranog filma 'Proslava' redatelja Bruna Ankovića i scenaristice Jelene Paljan

Film je nastao prema istoimenom, višestruko nagrađivanom romanu Damira Karakaša. Na svečanoj premijeri prisustvovala je ekipa filma snimljenog u produkciji zagrebačke Eclectice producentica Tine Tišljar i Ree Rajčić.

'Uzbuđeni smo jer puno nam znači imati debitantski film na A festivalu i biti u glavnom programu Karlovih Vara kao jednog od najozbiljnijih filmskih festivala', izjavio je redatelj Bruno Anković dodavši da su na filmu radili godinama i da su sretni ovim uspjehom.

Glavni glumac Bernard Tomić pred premijeru u Karlovim Varima izjavio je kako mu je to prva glavna uloga u dugometražnom filmu. 'Prvi puta sam na ovako velikom festivalu A kategorije pa sam uzbuđen i veselim se pogledati film s još 1.100 ljudi u dvorani', izjavio je. Njegova filmska partnerica Klara Fiolić prisjetila se rada na filmu. 'Snimanje je prošlo super, ekipa je bila predivna i svim smo bili kao jedna velika obitelj, a taj se osjećaj zadržao i nakon snimanja i jedva čekamo pokazati svima što smo napravili', izjavila je Fiolić.

'Adaptacija romana 'Proslava' Damira Karakaša bila je priličan scenaristički izazov, ali s obzirom na to da su izazovi zabavni, bilo mi je užitak to raditi”, izjavila je scenaristica filma Jelena Paljan. 'Čestitam cijeloj ekipi na jako uspješnoj projekciji i odličnom filmu. Za Hrvatsku i hrvatski film ovo znači jako puno. Ovo je A festival i film je u glavnoj konkurenciji za Kristalni globus”, izjavio je ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Chris Marcich.

• +2
Prizori iz filma 'Proslava' Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Hulahop

Svjetska premijera održana je u Velikoj dvorani hotela Thermal, a uz redatelja Bruna Ankovića, scenaristicu Jelenu Paljan, producentice Reu Rajčić i Tinu Tišljar, glavne glumce Bernarda Tomića i Klaru Fiolić, montažera Tomislava Stojanovića, kostimografkinju Moranu Starčević, majstoricu maske Snježanu Gorup, scenografa Bojana Drezgića, koproducenticu Iru Cecić, izvršnu producenticu Miju Gvozdić Michl, asistenta režije Nikolu Barišića i direktora fotografije Aleksandra Pavlovića, premijeri je prisustvovao i ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra, Chris Marcich.

Festival u Karlovim Varima traje do 6. srpnja, a 'Proslava' se natječe u glavnom programu za Kristalni globus s još 11 dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova iz cijeloga svijeta. Nakon svjetske, svoju hrvatsku premijeru imat će na 71. Pulskom filmskom festivalu već 12. srpnja u Areni, a u domaća kina stiže u distribuciji Hulahopa u studenome ove godine.

Proslava - teaser Izvor: Društvene mreže / Autor: Eclectica

'Proslava' prati dvadesetak godina u životu glavnog junaka i njegove obitelji u siromašnom ličkom selu. Na kraju Drugog svjetskog rata, umoran i poražen, vojnik Mijo skriva se u šumi. Iz skrovišta promatra rodno selo u koje se ne smije vratiti. Mijo nas vodi na putovanje u prošlost, a kroz tri ključna trenutka njegova života istražujemo okolnosti koje dovode do ekspanzije ekstremizma u društvu.

Ulogu glavnog lika Mije odigrala su trojica glumaca: Bernard Tomić, Lars Štern i Jan Doležal. U ulozi oca je Krešimir Mikić, u ulozi Mijine žene Drenke Klara Fiolić, a u filmu glume još i Tanja Smoje, Nedim Nezirović, David Tasić Daf i Izudin Bajrović. Direktor fotografije je Aleksandar Pavlović, montažer Tomislav Stojanović, dizajn i miks zvuka radio je Julij Zornik, glazbu su skladali Alen i Nenad Sinkauz.

Pjesma 'Kad te gledan' u prvom teaseru filma 'Proslava' djelo je Adama Semijalca (Bebe Na Vole), a dio je vrlo uspješnog albuma 'Tanac za crnega vraga' iz 2020. nastalog kao rezultat etnomuzikološkog istraživanja. Scenograf u filmu je Bojan Drezgić, kostimografkinja Morana Starčević, a majstorica maske Snježana Gorup. Film je hrvatsko-katarska koprodukcija, uz podršku slovenske produkcijske kuće Pakt Media i koproducenata Diega Zanca i Ire Cecić.

Projekt su financijski podržali Hrvatski audiovizualni centar, Filmski institut u Dohi, Kreativna Europa (Potprogram Media) i Hrvatska radiotelevizija. Razvijao se na radionici Ekran+ u organizaciji poljskog Studija Wajda, sudjelovao je i na radionici First Cut+ te je bio predstavljen na industrijskom programu When East Meets West u Trstu i na filmskom industrijskom događanju Qumra u Dohi.