Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Jurija Simonova nastupit će sutra u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u sklopu ciklusa Svijet glazbe, a uz gostovanje violinista Nikite Borisoglebskija izvest će djela Baranovića, Sibeliusa i Dvoržaka.
Na programu će biti Koncertna predigra Krešimira Baranovića, Koncert za violinu i orkestar u d-molu, op. 47 Jeana Sibeliusa i Slavenski plesovi, op. 46 i op. 72 (izbor) Antonina Dvoržaka.
Dirigent Jurij Simonov (1941.) poznat je kao najdugovječniji šef-dirigent Boljšoj teatra. Debitirao je 1969. ravnajući Verdijevom Aidom, a na toj je dužnosti bio sve do 1985. U tom je razdoblju gostovao u Parizu, Beču, New Yorku, Milanu te Japanu. Nakon prvoga nastupa u londonskome Covent Gardenu 1982. nastavio je suradnju s ponajboljim britanskim orkestrima, a nakon toga i s Budimpeštanskom operom. Bio je ravnatelj Belgijskoga nacionalnog orkestra i Orkestra Liszt-Wagner iz Budimpešte te šef-dirigent Moskovske filharmonije od 1998.
Mladenačkim ostvarenjem - Koncertnom predigrom Krešimir Baranović (1894.–1975.) predstavio se na povijesnom koncertu 1916. godine u Hrvatskome narodnom kazalištu, čime je najavio nastup nove generacije hrvatskih skladatelja.
Mladi violinist Nikita Borisoglebskij (1985.) privukao je pozornost međunarodne glazbene javnosti pobjedom na natjecanjima "Jean Sibelius" i "Fritz Kreisler". Od tada niže uspjehe nastupajući u uglednim koncertnim dvorana diljem svijeta, a u Zagrebu će se predstaviti Koncertom za violinu i orkestar u d-molu, op. 47 Jeana Sibeliusa (1865.–1957.).
Djelo je nastalo 1904., a po pisanju glazbene kritike praizvedba je doživjela katastrofu, nakon čega je Sibelius uvelike izmijenio partituru te, po svemu sudeći, pojednostavnio iznimno zahtjevnu solističku dionicu. Spomenuto djelo ostalo je prilično nepoznato sve do 1991. godine, kada ga je snimio i javno izveo Leonidas Kavakos.
Program koncerta zaključit će izbor iz Slavenskih plesova Antonína Dvoržaka (1841.–1904.). Riječ je o ciklusu od 16 orkestralnih skladbi nastalih između 1878. i 1886. i objavljenih u dvjema zbirkama, op. 46 i op. 72.
Potaknut Brahmsovim Mađarskim plesovima, Dvoržak ih je izvorno napisao za klavir četveroručno, a zatim orkestrirao na zahtjev svojeg izdavača. Objavljivanje prvoga sveska, op. 46. i opus 72. (izbor) značilo je uzlet skladateljeve međunarodne karijere, navode organizatori koncerta.