Hrvoje Turčin, koji nastupa pod imenom DJ Turk, u nevolje je bacio organizatore koncerata u Hrvatskoj jer je pravno registrirao i zaštitio riječ ‘reunion’ (ponovno okupljanje), koja se često koristi u nazivima glazbenih događanja, a njegov potez protumačen je kao zabrana drugima da bez naknade koriste taj pojam. Je li moguće tu riječ pravno uskratiti ostalima, pitali smo Državni zavod za intelektualno vlasništvo (DZIV) koji je Turčinu izdao žig
Organizator glazbenih događanja Marko Yesh Ješovnik na svom profilu na Facebooku prije nekoliko dana napisao je da im se nakon objave jednog od njih pod radnim nazivom ‘Fat Gold pres. Fresh Island Festival Reunion w…’ obratio Hrvoje Turčin (DJ Turk) i zaprijetio sudskom tužbom zbog korištenja riječi reunion u imenu jer ju je on navodno zaštitio za sve oblike događanja u Hrvatskoj.
O tome je pisao portal Ravno do dna, dodajući da im je Turčin poslao na uvid dopis odvjetničkog društva datiran s 18. srpnja 2017., u kojem navodno od ‘svojih bivših partnera’ traži ‘solidarnu isplatu’ u iznosu od 28.000 kuna zbog, kako je navedeno, ‘neovlaštenog korištenja i oponašanja žiga’ registriranog u Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo.
Na upit tportala, Državni zavod za intelektualno vlasništvo potvrdio je da je sporni žig ‘REUNION’ registriran pri Zavodu za veći broj proizvoda i usluga, između ostalog za usluge organiziranja koncerata, a kako se navodi u odgovoru Zavoda, zato što u zakonskom roku od tri mjeseca po javnoj objavi prijave za registraciju nitko nije uložio prigovor.
Međutim iz Zavoda navode da bi se korištenje pojma reunion u distinktivnim sloganima ili složenicama, a koji koriste drugi organizatori koncerata na tržištu, smatralo dozvoljenim ako služi svrsi opisa događaja.
U odgovoru koji je tportal dobio iz DZIV-a navodi se i da Zakon o žigu propisuje mogućnost podnošenja zahtjeva za proglašenje žiga ništavim, kako se navodi, ‘između ostaloga i na zahtjev zainteresirane osobe ako ona smatra da registrirani žig opisuje bitne karakteristike proizvoda ili usluga koji se štite takvim žigom ili se sastoji isključivo od oznaka ili podataka koji su postali uobičajeni u svakodnevnom govoru ili u dobroj vjeri i ustaljenoj trgovačkoj praksi’.
Pojednostavljeno, monopol na korištenje žiga, u ovom slučaju riječi reunion koja je registrirana kao žig, nije apsolutan.
Kako navode iz Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, vezan je u odnosu na proizvode ili usluge koje se štite dotičnim žigom i, između ostaloga, ograničen je odredbama Zakona o žigu kojima je propisano to da žig ne daje nositelju pravo zabraniti uporabu u trgovačkom prometu podataka koji se odnose na karakteristike proizvoda ili usluga, kao što su vrsta, vrijednost, kakvoća i sl. (članak 10. stavak 1. Zakona o žigu).