dokumentarni performans

Prvi dan festivala Eurijala 2024. - produkcija Eurokaz: Trokutometar nota / zvuk trajanja korijena broja

11.06.2024 u 15:52

Bionic
Reading

Trokutometar je nastavak 20 godišnjeg djelovanja Antuna Tonija Blažinovića međuprostoru između glazbe i geometrije uz promišljanje teorijskih glazbenih uvida od antike do danas

Naglasak je na geometrijskim glazbenim mjerama s kojima Blažinović započinje rad 2003. godine kada je objavio svoju prvu skladbu temeljenu na geometrijskim principima. 2004. godine promovira Glazbenu mjeru trokuta, a 2005. godine Zvuk / Notu trajanja korijena iz 2, stoji u najavi.

Ovaj dokumentarni performans posvećen je nedavno preminulom akademiku muzikologu dr. sc. Nikši Gligi koji je od samog početka Toniju Blažinoviću pružao snažnu podršku. Gligo je svojim komentarima i obraćanjima bio prisutan od prvih dana na konferencijama za medije i prezentacijama trianglemetra u NSK Zagreb i Note / Zvuka trajanja korijena broja u ZeKaEm-u.

Dokuperformans je sastavljen od nekoliko dijelova: - frekvencija zvuka 528 Hz u mikro-makro univerzumu - izvedba na elektronskom bubnju s video brojevima i glazbenim teorijskim projekcijama -

- glumačka intervencija o Hipasu (Marko Kasalo)

- boje i pripadajuće frekvencije zvukova

- bas uživo sa snimkom bubnja

- izvedba na tom bubnjevima i korelacija geometrijskih glazbenih mjera s nekim

- tradicionalnim skladbama i ritmovima

- svršetak: izvedba uživo - Only Bass And Drum

Blažinović ističe da teži geometrizaciji parametra trajanja (glazbenih mjera i notnih vrijednosti), usuprot institucionalno prihvaćenoj aritmetizaciji.

  • koncept, glazba & video: Antun Toni Blažinović
  • video II & III: Kristina Horvat Blažinović & Žarko Sušac
  • računalni vizuali: Ivan Krsto Blažinović
  • svjetlo: Tomislav Maglečić
  • Hipas, glumac: Marko Kasalo
  • kostim glumca: Suzana Brezovec
  • ton: Marko Milovac
  • Only Bass And Drum: Antun Toni Blažinović – bas,
  • Boris Beštak - bubnjevi

O Toniju Blažinoviću

Antun Toni Blažinović, skladatelj i izvođač, tijekom '90-ih prolazi "fazu bandova" sa grupama"Only Bass And Drum" i "Legen" sa kojima je imao brojne nastupe, a kao vrhunac te faze ističe godinu 1997. kada na promociji prvoga albuma etno grupe Legen nastupa pred 10000 ljudi na zagrebačkom jezeru Bundek.

Zatim prolazi fazu skladanja glazbe za kazališne predstave od kojih u nekima ostvaruje i glumačke uloge. Do sada je osvajao nagrade Porin u kategoriji glazbe za kazalište i film, nominaciju za instrumentalni album, također je kao skladatelj bio nominiran za nagradu hrvatskog glumišta, nominiran za najboljeg bas gitaristu kao i za nagradu Zlatna Koogla. Radio je glazbu za predstavu koja je dobila nagradu publike na Marulovim danima. Kazališne predstave za koje je radio glazbu izvođene su diljem Europe, a istče izvedbe i u nekim od gradova Europskih prijestolnica kulture ( Paphos, Sibiu, Pečuh, Maribor), na afričkom tlu u Cairo Opera House-(sa Gustl, Odisey 2001), na američkom tlu u Chicago Links Hall (sa Cavity Lab, Deep rooted -Vlatka Horvat / Joel R. Johnson). American composers forum- festival „Sonic Circuits“ svrstava njegovu skladbu „Elements“ među najuspješnije u području elektronske glazbe za 2000. godinu (Worldwide). 2003 godine objavljuje skladbu baziranu na geometriji i taj moment označuje novo razdoblje njegovog skladateljskog rada.

Autor je glazbene mjere trokuta koju je nazvao Trianglemetre, te ju je predstavio javnosti 2004.g. godinu poslije je prezentirao - "Zvuk i notu trajanja drugi korijen iz 2", koje je proizveo tj. „sudarom odsvirao“ pomoću "Instrument-kruga". On ističe da je važnost te note u tome što znači prvi korak prema geometrizaciji glazbenih mjera i trajanja nota, nasuprot institucionalno prihvaćenoj aritmetizaciji. Također je osmislio izgled note trajanja korijena broja, te predlaže da ta nota bude zapisana.