Filmom 'Demoni' u ponedjeljak se u zagrebačkom kinu Tuškanc otvara retrospektiva najvećeg majstora francuskog kriminalističkog filma do šezdesetih, Henri-Georgesa Clouzota, kojega kritičari nazivaju i 'francuskim Hitchcockom'
U sklopu programa, koji traje do četvrtka, 10. listopada, prikazat će se sedam njegovih filmova,
Uoči projekcije 'Demona' (1955), koji u okvirima žanra slovi kao izuzetno bitno i utjecajno djelo, uvodnu riječ o redateljevu stvaralaštvu održat će filmska kritičarka Alemka Lisinski.
U tom filmu oskarovka Simone Signoret te redateljeva supruga Véra Clouzot tumače suprugu i ljubavnicu koje odluče stati na kraj maltretiranju svog muškarca. Taj se film smatra jednim od najmračnijih psiholoških trilera svih vremena.
Retrospektiva donosi i redateljev prvijenac 'Ubojica stanuje na br. 21' (1942), o pariškom policijskom inspektoru koji istražuje slučaj serijskog ubojice s Montmartrea. To je krimić neočekivana raspleta kojega nose originalni i slikoviti likovi te njihovi izuzetno duhoviti dijalozi, najavljeno je iz 'Tuškanca'.
Bit će tu i proslavljeno remek-djelo 'Nadnica za strah' (1953), dobitnik Grand Prixa u Cannesu i Zlatnog medvjeda u Berlinu. Riječ je o jednom od najboljih filmova svih vremena, koji kroz priču o četvorici siromašnih europskih pustolova koji prevoze smrtnosni teret, donosi dojmljivu karakternu studiju likova.
Prikazat će se i kriminalistička drama 'Quai des Orfevres' (1947) nagrađena za režiju u Veneciji, te 'Manon' (1949) nagrađena Zlatnim lavom u Veneciji, što je modernizirana adaptacija klasičnog francuskog romana Abbéa Prévosta.
Na programu je i psihološka triler drama, detekcijski film 'Gavran' (1943), po mnogima i najuspjelije redateljevo ostvarenje koje je, realizirano tijekom rata, bilo neprihvatljivo i pripadnicima francuskog pokreta otpora i njemačkim okupacijskim vlastima, pa je do 1947. bilo zabranjeno.
Retrospektivu će zatvoriti Zlatnim globusom nagrađena i komercijalno izuzetno uspješna krimi drama 'Istina' (1960), priča o mladoj i problematičnoj djevojci (Brigitte Bardot) koju se tereti za ubojstvo njezina ljubavnika.
Kako se napominje u najavi, film nije postao uspješan samo sjajne uloge Bardot ili Clouzotove sugestivne režije i intrigantne teme, već i zbog izražene kritike licemjernog i lažno moralističkog društva te redateljevog promišljenog poigravanja gledateljskim voajerizmom kroz hičkokovski način na koji tijelo Brigitte Bardot koristi kao objekt privlačnosti.
Program je realiziran u suradnji s Francuskim institutom u Zagrebu.