Bizetova opera “Carmen” vraća se na pozornicu riječkog HNK Ivana pl. Zajca premijernom izvedbom u četvrtak, 12. studenog 2020. s početkom u 18.30 sati. Premijerna izvedba posvećena je Mani Gotovac koja nas je napustila prije godinu dana
Inscenaciju bezvremenske operne priče o strastvenoj, upravo slijepoj ljubavi, ljubomori, prkosu i bijesu, o ženi koju, kako je to kazao Čajkovski, samo sudbina može imati, ponovno potpisuju Selma Banich, Sandra Dekanić, Marin Blažević i Alan Vukelić, autori i one nezaboravne izvedbe u pulskoj Areni 2019. godine kada je pozornica obuhvaćala stotine kvadrata tribina monumentalne Arene pred publikom koja je brojala preko 2000 gledateljica i gledatelja.
Ova je, nova verzija prema nekadašnjim planovima trebala biti prilagodbom pulske predstave za pozornicu “Zajca”, o čemu Marin Blažević kaže:
“Nova verzija, premda prvotno zamišljena tek kao prilagodba pulske "Carmen" kakvu smo već u "gala" formatu predstavili u jesen 2019., uslijed epidemijskih okolnosti suočila nas je s izazovima "nesigurnog", "nemogućeg", "nedozvoljenog", "neizvjesnog", zapravo "nenormalnog" u izvedbenim umjetnostima, a posebno u operi. Ova, nova, treća i možda samo privremena verzija naše zajedničke "Carmen", ujedno je sentimentalna i ironična, bolna i brutalna, jeziva i duhovita, zloslutna i prkosna - kazališna reminiscencija i anticipacija, života koji smo živjeli, opere kao glazbeno-scenske forme koja pokušava preživjeti, i vremena u kojem će izvodeća, živa i ranjiva kazališna tijela možda zamijeniti elektronički scenski "duhovi", virtualne on-line pozornice koje osvajaju scenski avatari otporni na - barem - biološke viruse.”
Osim toga, za njega je, kako Blažević naglašava, ova verzija “Carmen” značajna iz još dva razloga: jer je još jednom potvrdila mogućnost ravnopravnog suradničkog autorstva nad izninmno kompleksnom formom kao što je opera te zbog toga što sve tri verzije svojim slobodnim umjetničkim stavom i izvedbom koja u riziku prepoznaje izazov istraživanja budućnosti opere povezuju i Anamarija Knego (Micäela) i Aljaž Farasin (Don José).
U naslovnoj ulozi Michaela Selinger
U naslovnoj će ulozi nastupiti austrijska mezzosopranistica koja je prošle sezone publiku i kritiku oduševila kao Sesto u Händelovoj operi “Julije Cezar u Egiptu”. Svoju je karijeru započela u austrijskim opernim kućama u Klagenfurtu i Innsbrucku. Bila je potom članica Bečke državne opere, a njena se karijera razvila u međunarodnu, pjevala je na Salzburškom festivalu, Glyndebourne festivalu, u Državnoj operi u Münchenu, Operi u Lyonu, u koncertnoj dvorani Royal Albert Hall u Londonu, na Akademiji „Santa Cecilija” te Operi u Rimu, moskovskom Boljšoju, Novom nacionalnom teatru u Tokiju, u Operi u Sydneyu…
Uz Aljaža Farsina, u ulozi Don Joséa alternirat će Domagoj Dorotić, a ulogu Escamilla tumačit će Luka Ortar.
Izvedbama će ravnati novi kućni dirigent, maestro Valentin Egel.
Teatrologinja, dramaturginja, kazališna kritičarka i urednica, spisateljica, prva žena na čelu hrvatskog nacionalnog teatra, intendantica riječkog Kazališta u razdoblju od 2003. do 2007. godine, rođena je 12. studenog, upravo na dan premijere "Carmen", opere koju je posebno voljela i bila dramaturginjom njenog uprizorenja za svog mandata,u režiji Jagoša Markovića 2004. godine. Stoga je sutrašnja izvedba u spomen na Nju - strastvenu zaljubljenicu u teatar, koji je za nju bio prostorom slobode.