Međunarodni bestseler pokojnog Šveđanina Stiega Larssona 'Djevojka koja se igrala vatrom' doživio je i svoju holivudsku ekranizaciju, koju potpisuje cijenjeni David Fincher. Premijera filma u Americi se očekuje na Božić. No mali skandal je nastao zbog odluke Davida Denbyja, kritičara New Yorkera, da objavi kritiku filma tjedan dana prije roka koji su dozvolili producenti filma
Sva tri romana iz nevjerojatno uspješne trilogije Stiega Larssona adaptirana su u filmove, a riječ je o švedskim radovima koji nisu bili pretjerano gledani u svijetu. Zato se očekuje da bi film koji je po 'Djevojci koja se igrala vatrom' snimio David Fincher, režiser 'Kluba boraca' i 'Društvene mreže', trebao biti velik hit, ali i barem vrlo dobar film. U svakom slučaju, mračna i pomalo morbidna Larssonova priča, u čijem su centru ljevičarski novinar Mikael Blomkvist i asocijalna hakerica Lisbeth Salander, trebala bi biti savršen materijal za Finchera, koji je najbolji u takvim trilerima.
To se tvrdi i u prvoj kritici koja je objavljena o filmu, onoj Davida Denbyja u New Yorkeru. Denby se pozitivno izjasnio o filmu, nazivajući ga 'mračnim, ali opčinjavajućim' te ističući da je Fincher i kontroverzne dijelove Larssonove knjige – poput brutalnog silovanja Lisbeth Salander – snimio izbjegavajući eksploatatorski pristup.
No Denby je objavljivanjem svoje kritike ujedno prekršio tzv. embargo producenata koji su od filmskih kritičara tražili da ne pišu o filmu prije 21. prosinca. To je razljutilo producenta filma Scotta Rudina (višestruko nominiranog za Oscara, a nagrađenog za 'Nema zemlje za starce'), koji je Denbyju odlučio zabraniti ulazak na kritičarske projekcije svojih budućih filmova, među kojima bi trebao biti i film Martina Scorsesea o Franku Sinatri.
U međuvremenu je objavljena i elektronska prepiska Denbyja i Rudina, u kojoj se njih dvojica prepiru oko ranijeg objavljivanja kritike. U njoj Denby naglašava da je nepodnošljiva praksa filmskih studija da tek pred kraj godine izbace nekoliko filmova za odrasle, i to u roku od desetak dana. 'Cijeli sistem je destruktivan', zaključuje David Denby.
Producent Scott Rudin ipak nije bio previše odobrovoljen takvim objašnjenjem te je Denbyju napisao da je unaprijed trebao reći da neće poštovati embargo. Isti pak postoji zbog želje filmskih studija da potpuno kontroliraju marketing pojedinog filma, naročito prestižnih produkcija (što adaptacija Larssonova romana svakako jest). Filmskim kritičarima se to pak sve manje sviđa, a i pitanje je koliko se u vrijeme društvenih mreža uopće može kontrolirati kada će se pojaviti prve reakcije na neki film. Naime, događalo se da se na internetu pojave i cijeli filmovi prije nego što uopće izađu u kinima, kao što se to dogodilo s 'Volwerineom'.