Hrvatsko narodno kazalište (HNK) Zagreb i ove godine nastavlja s vrlo popularnim ciklusom Filozofski teatar, koji u razgovorima o aktualnim temama u kontekstu suvremenog društva i mjestu kazališta u njemu ugošćuje istaknuta imena inozemne i domaće filozofske i umjetničke scene, a njegovo će treće izdanje, kako je istaknuto u ponedjeljak u Zagrebu, predstaviti program koji će 'još malo pomaknuti granice'
'Ove godine Filozofski teatar želi još malo odstupiti od uobičajenog okvira i dovesti na pozornicu HNK-a istaknute svjetske intelektualce, ljude koji izviru iz neočekivanih okvira', kazao je urednik Filozofskog teatra Srećko Horvat na konferenciji za novinare u HNK-u Zagreb.
Najavio je 'spoj ekonomije, sociologije, filozofije pa čak i rokenrola, a prvi gost bit će u nedjelju, 30. listopada britansko-pakistanski filozof, pisac i aktivist Tariq Ali, koji je prošle sezone otkazao gostovanje zbog bolesti.
'Ali, koji je već dobro poznat hrvatskoj publici, u HNK ovaj put dolazi isključivo u svojstvu dramskog pisca, kao autor teksta 'Nove pustolovine Don Quijotea' koji je premijerno izveden upravo u HNK-u Zagreb u veljači ove godine', kazao je Horvat, koji će s istaknutim gostom razgovarati 'o temama aktualnima ne samo u Europi nego i u cijelome svijetu, od izbjegličke krize, do potpunog raspada društvenih vrijednosti kojima svjedočimo'.
Tom će prilikom biti izveden i dio predstave, redatelja Paola Tišljarića, po tekstu u kojemu Ali koji promišlja što bi se dogodilo kad bi se Don Quijote i Sancho Panza našli u našemu vremenu.
U dvije godine održavanja Filozofski teatar ugostio je brojne vodeće svjetske intelektualce, režisere i glumce kao što su Vanessa Redgrave, Margarethe von Trotta, Thomas Piketty, Slavoj Žižek i drugi.
Dolaze Janis Varufakis i Bobby Gillespie
U novoj sezoni HNK-ovu publiku očekuje novi niz zanimljivih gostiju, pa tako u nedjelju, 27. studenoga slijedi gostovanje u Zagrebu poznatog poljskog sociologa Zygmunta Baumana, 'jednoga od najvažnijih i najutjecajnijih sociologa današnjice', autora više od 60 knjiga od kojih se mnoge ubrajaju u klasike sociološke i teorijske literature.
'S njime će u razgovoru sudjelovati sociologinja Aleksandra Kania s Instituta za sociologiju Sveučilišta u Varšavi', napomenuo je Horvat.
Kao posebno iznenađenje najavio je za nedjelju, 4. prosinca razgovor u Filozofskom teatru s bivšim grčkim ministrom financija Janisom Varufakisom, 'čovjekom kojega ne treba previše predstavljati; čovjekom kojega nazivaju 'rock zvijezdom među ekonomistima', koji se proslavio oštrim suprotstavljanjima mjerama štednje EU-a, a kojemu je u Hrvatskoj objavljeno i nekoliko knjiga'.
Osim nekih od najznačajnijih političara, intelektualaca i aktivista iz svih dijelova svijeta, Filozofski teatar u ovoj će sezoni obilježiti i jedna posebnost, 'spoj filozofije i rokenrola', u susretu u siječnju iduće godine na pozornici HNK-a jednoga od najzanimljivijih talijanskih filozofa Franca B. Bifa i pjevača kultnog sastava Primal Scream Bobbyja Gillespieja, čiji je posljednji album 'Chaosmosis' izravno inspiriran Bifovom filozofijom.
'Bit će to još jedno ovosezonsko iznenađenje kojim istupamo iz uobičajenih okvira kazališta, filozofsko-rokerski dijalog kroz koji ćemo pokušati prvi put na pozornici otkriti na koji način jedan roker promišlja filozofiju, a na koji način jedan filozof promišlja rock', kazao je Horvat.
Filozofski teatar postao je brend
Sezona time ne završava, a daljnji će raspored biti najavljen u veljači 2017., istaknuo je nadalje te kao još jednu posebnost ovogodišnje sezone naveo knjigu istaknutog francuskog filozofa Alaina Badioua 'Rapsodija za teatar' objavljenu u izdanju HNK-a; 'manifest nekog novog teatra za 21. stoljeće, u kojemu se Badiou vraća na filozofiju i tvrdi da je upravo kazalište put ka istini'.
'To je knjiga u kojoj Badiou ulazi u dijaloge s mnogim teoretičarima i filozofima, pokazujući zašto je važno spajati filozofiju i kazalište i što nam filozofija može reći o kazalištu', kazao je Horvat.
Intendantica HNK-a Zagreb Dubravka Vrgoč osvrnula se na protekle dvije godine održavanja Filozofskog teatra, istaknuvši kako je taj program pokrenut 'sa željom da teatar otvorimo za jednu drugu vrstu društvenog iskaza te da, unutar prostora teatra, na neki način uspostavimo neku vrstu dijaloga sa stvarnošću'.
'U dvije godine pokazalo se da za tu vrstu programa postoji izniman interes publike, posebice mlade, a program je do danas postao gotovo i brend, koji se proširio diljem europskih teatara, pa smo na neki način ponosni da smo bili prvi u tome da povežemo te dvije discipline, filozofiju i kazalište, i to upravo u prostoru jednog nacionalnog teatra', istaknula je Vrgoč.