Kineski umjetnik i aktivist Ai Weiwei predstavio je dokumentarac o lockdownu u Wuhanu, na kojemu je tajno i u žurbi radio svih ovih mjeseci. Film osvjetljava načine na koje se mjesto u kojemu je pandemija krenula nosilo s nesvakidašnjom katastrofom
U kineskom Wuhanu, u kojemu je u prosincu 2019. identificiran prvi pacijent s Covidom-19, totalna karantena uvedena je u siječnju 2020. Dokumentarac Ai Weiweija, 'KoroNacija' (Coronation) mozaično slaže snimke amaterskih filmaša koji su, pod budnim okom umjetnika, snimali situaciju iznutra, pokazujući kako se u Wuhanu vrtoglavo mijenjala svakodnevica. Sam Weiwei, inače, karantenu je provodio u Europi.
Film, među ostalima, predstavlja par koji se pokušava vratiti u grad nakon posjete obitelji, zbog čega prolaze rigidne policijske provjere i nasumična mjerenja temperature, potom čovjek koji dostavlja najosnovnije potrepštine stanovnicima kojima je strogo zabranjeno napuštanje svoje zajednice, doktori koji oblače posebna odjela prije ulaska u novi centar za liječenje. U posebno kafkijanskom momentu, gledatelji prate i sudbinu radnika koji napušta Wuhan da bi potom saznao da se ne može vratiti ni u svoj grad Henan, niti može natrag, u Wuhan. Jedina opcija mu je da živi u svome autu u međuprostoru i međuvremenu.
'Ovaj prvi dugometražni dokumentarac o koronavirusu u Wuhanu, kineskoj metropoli sa 11 milijuna stanovnika, koja je stavljena u potpunu karantenu, pokazuje raspon militarizirane državne kontrole, odgovor zdravstvenih ustanova na izvanredno stanje te život običnih ljudi u sjenama autoritarnog režima. Ovo je priča iz prve ruke, o najvećoj krizi s kojom se trenutno suočava čovječanstvo', najavio je Weiwei na Instagramu.
Prema Guardianu, umjetnik je ovim meditacijama o izvanrednom stanju pokazao dvojnu sliku moderne Kine, kao moćne sile, i u dobru i u zlu.
'Zastrašujući državni aparat koji je Kineze potaknuo da se mobiliziraju i minimiziraju štetu od virusa, ilustriran je i u kontekstu opasnosti od jako centraliziranog federalnog sistema, ali i u kontekstu onoga što je imalo dobre rezultate. Kroz globalnu kataklizmu, Ai naglašava tenziju između pojedinca i države, koja je već otprije bujala. Kroz mozaik običnog života u neobičnim vremenima, umjetnik postavlja teško pitanje - je li pokoravanje cijena sigurnosti', piše Guardian.
'Kinin odgovor na pandemiju značio je uglavnom nevjerojatno precizno prikupljanje i kontrolu informacija. Vlada koja zna gdje je sve i svatko u svakom trenutku zvuči kao distopija, ali možda je i najučinkovitiji način da se boriš s pošašću. Ogroman raspon i autoritet kineskoj je državi omogućio da doslovno preko noći uvede robote koji čiste ceste i podigne labirintske privremene bolnice. Isto to, s druge strane, učinilo ju je nepristupačnom kad je u pitanju pružanje pomoći jedan na jedan', piše Guardian.
'Varirajući između očaravajuće urbane ljepote i turobnog tehnorealizma hoverboardova i digitalnih pištolja za mjerenje temperature, Ai bilježi trenutak koji će imati nesagledive posljedice. Čak i kad se virus iskorijeni, posljedice onoga što su činili ljudi kako bi se s njime izborili osjetit će se desetljećima. Umjetnik pozicionira ovu neprirodnu katastrofu kao točku na kojoj se prelama trajna borba između poslušnosti i individualnosti. (...) Pritom šalje univerzalni alarm: dok radimo sve što je u našoj moći da bismo prebrodili ovo stanje, oni pokušavaju od nas dobiti što je moguće više', piše Guardian.
'Koronacija' je dostupna za posudbu na službenoj stranici filma.