25 fps

U programu Festivala eksperimentalnog filma i videa čak sedam hrvatskih naslova

06.09.2017 u 15:55

Bionic
Reading

U okviru trinaestog izdanja Festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS, koji će se održati od 28. rujna do 1. listopada u Zagrebu, prikazat će se čak sedam hrvatskih filmova, od čega tri u konkurenciji, a četiri u programu hrvatskih filmova 'Refleksi'

Za festivalske nagrade, jedan od tri jednakovrijedna Grand prixa članova žirija, nagradu žirija kritike, nagradu Green DCP te nagradu publike, među ukupno 25 eksperimentalno-inovativnih filmova natjecat će se dosad rekordan broj radova domaćih autora i autorica, izvijestio je organizator festivala, 25 FPS, Udruga za audio-vizualna istraživanja. 

Marko Meštrović, autor čiju su filmovi već prikazivani na festivalu predstavlja se novim radom, animiranim 'Tripom', filmom ceste koji se dešava 's onu stranu očnog kapka'. 

'10', Paula Konjušić
  • 'Partenza', Renata Poljak
  • 'Periferija', Leona Kadijević
  • 'U međuvremenu', Mate Ugrin
  • 'Trip', Marko Meštrović
  • 'Skoro ništa - i dalje noć', Davor Sanvincenti
    +2
Hrvatski filmovi na 25FPS-u Izvor: Promo fotografije / Autor: 25FPS

Mlada animatorica i umjetnica Leona Kadijević sudjeluje u konkurenciji s filmom 'Periferija', u kojem propituje vlastita razmišljanja i perspektive te ulazi u igru s neograničenim brojem priča, činjenica i misli koje budi jedna sasvim svakodnevna stvar poput suncokreta.  

U natjecateljski program uvršten je i debitantski film multimedijskog umjetnika Davora Sanvincentija 'Skoro ništa: i dalje noć', najavljen kao 16-milimetarska elegija na teme krhkosti postojanja i besmrtnosti te medija filma i fenomena svjetlosti, a sve to uz glazbu vrsnih Christiana Fennesza i Nenada Sinkauza. 

Meštrovićev 'Trip' prikazuje se 28. rujna u programu konkurencije Standardi, Kadijevićkina 'Periferija' dan kasnije u Odnosima, a Sanvincentijev 'Skoro ništa: i dalje noć' u programu konkurencije Skale.

Stalni festivalski program Refleksi donosi izbor iz najnovije hrvatske produkcije eksperimentalnog i inovativnog filma i videa, kojima su ove godine u fokusu 'dolasci, odlasci, prolasci, bjegovi te ljudska kinetika, fizička i mentalna'.

'Oni samo dolaze i odlaze' Borisa Poljaka najizričitije govori o prostoru koji nas povezuje, splitskoj plaži Bačvice, smještenoj u kratki vremenski procjep između noći i dana, točno prije svitanja.

Žene u 'Partenzi' Renate Poljak naizgled su zaustavljene u vremenu, dok nepomično stoje na obali i zure u bespuće, a filmovi 'U međuvremenu' Mate Ugrina i '10' Paule Konjušić testament su ljudskoj potrebi za bijegom, bilo u tuđe živote, mikro-prostore posuđene ili otrgnute iz okolnih životnih kolotečina, bilo u sam koncept 'međuvremena', mjesta onkraj mjernih jedinica vremena.

Filmovi iz programa Refleksi prikazuju se prvi dan festivala i kandidati su za nagradu Green DCP koju dodjeljuje organizator festivala. Uz natjecateljski program i Reflekse, festival donosi program Žiri predstavlja i Expanded Cinema koji okuplja proširenofilmske izvedbe koje spajaju filmski zvuk i sliku.

Organizatori pozivaju zainteresirani da se prijave za volontiranje na Festivalu 25 FPS, u obzir ulaze oni koji govore bar jedan strani jezik i spremni su izdvojiti nekoliko sati dnevno tijekom priprema i četiri festivalska dana.