Međunarodna konferencija na temu 'Stvaranje i upravljanje doživljajima u kulturnom turizmu' održava se u četvrtak i petak u Šibeniku, gdje na tvrđavi sv. Mihovila sudionici konferencije iz deset zemalja razgovaraju o mogućnostima razvoja kulturnog turizma, koji u Hrvatsku privlači znatan broj turista
Budući da se konferencija o kulturnom turizmu održava istodobno i u sklopu šibenskog Međunarodnog dječjeg festivala (MDF), Maja Trlaja, ravnateljica šibenskog HNK istaknula je kako je MDF više od 50 godina domaćin umjetnosti i promotor kulturnih vrijednosti, a gradska baština pozornica stvaralaštva za djecu, pa stoga grad Šibenik i festival imaju zajedničku sinergiju.
'Kako zadržati integritet grada i festivala, a opet biti u skladu s promjenom koju vrijeme donosi ? Na ovoj konferenciji okupili smo stručnjake koji nam mogu dati odgovore', kazala je Trlaja.
Državni tajnik u Ministarstvu kulture Ivica Poljičak otvorio je konferenciju istaknuvši da hrvatska baštinska kultura nije samo skup građevina, nego složeniji i veći koncept.
'Iz dana u dan vidimo kako je kultura ujedno i razvoj, a ne samo skup građevina. Tvrđava sv. Mihovila dobar je primjer toga, jer je unatrag deset godina bila samo izvor, a danas je izvor identiteta i gospodarskog razvoja grada Šibenika i ta priča ima svoju budućnost. To je mjesto gdje se Šibenik rodio na sam Božić 1066. godine, a danas se sve više brendira kao grad tvrđava. Znanstvenici koji se bave kulturnim turizmom na određen su način kreatori razvoja i to je iznimno važan trenutak', naglasio je Poljičak.
Pitanja konferencije, koju su osmislili i realizirali Jasen Boko i dr. Daniela Angelina Jelinčić su - Kako ponuditi kvalitetnu prezentaciju kulture na turističkom tržištu? Kako ispuniti očekivanja turista, a ne komercijalizirati kulturu u isto vrijeme? Kako biti drukčiji i kako ponuditi nezaboravan doživljaj prilikom predstavljanja autentične kulture na turističkoj karti svijeta?
Kako je osnovni alat u stvaranju doživljaja destinacije ekonomija doživljaja, konferencija se fokusira na izlaganja koja će ponuditi teorijska i praktična znanja iz tog područja. Važnost emocionalnog brendiranja danas se predstavlja kao jedan od najvažnijih elemenata kulturno-turističkog poslovanja te doprinosi uspješnom i održivom pomirenju kulture i turističke industrije, rečeno je.
Cilj je da djelatnici u kulturnom turizmu kreiraju sjećanja za posjetitelje, pri čemu ciljaju na emocije koje izazivaju u gostima kroz različite projekte te uz pomoć pet osjetila.
'Uz pomoć tih pet osjeta važno je ciljati na osobnost svakog pojedinca. Većina se doživljaja kreira na vizualnom i auditivnom, ali potrebno je znati uključiti okus ili miris, primjerice dodati nekoj atrakciji gastronomsku vrijednost, budući da je gastronomija kultura i stil života, što strašno utječe na cijelu ponudu', rekla je Jelinčić.