Prava borba za izbor nasljednika Dubravke Vrgoč na čelnom mjestu zagrebačkog kazališta mladih tek počinje, jer su svoj prilog odlučile dati i dvije aktivne kritičarke politike u domaćoj kulturi o čijim se potencijalnim kandidaturama dosad nije spekuliralo, a cilj im je ukazati na dosadašnje nepravilnosti učinjene u svrhu kadroviranja u kulturnim institucijama
Vitomira Lončar i Snježana Banović, dan nakon što je napokon raspisan natječaj za ravnatelja Zagrebačkog kazališta mladih, preuzele su dokumentaciju potrebnu za predaju kandidature, a gotovo je sigurno da su njih dvije, inače suradnice i prijateljice, prve konkurentice za čelno mjesto ZKM-a i prilično neočekivane kandidatkinje s obzirom na to da dosad nisu bile u ovoj igri prepletenoj neobičnim događanjima.
Izbor ravnatelja Zagrebačkog kazališta mladih vruća je tema domaće kulture već tjednima, a nije tajna da se Zagrebom priča kako je nedavna izmjena Statuta tog kazališta napravljena da bi se omogućilo koreografkinji Snježani Abramović Milković, ne tako davno jednoj od kandidatkinja zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića na listi za Skupštinu Grada Zagreba, da naslijedi Dubravku Vrgoč. Kazališno vijeće ZKM-a predvođeno glumicom Kostadinkom Velkovskomte je insinuacije opovrgnulo braneći se 'liberalizacijom izbora ravnatelja' i otvaranjem natječaja za menadžere. Međutim, to isto Kazališno vijeće nedavno se oglušilo o zakonsku obavezu raspisivanja natječaja za ravnatelja ZKM-a u zadanom roku, jer zbog neočekivano otkazane sjednice Skupštine Grada Zagreba, Statut ZKM-a nije izmijenjen u roku koji su očekivali.
Zbog takvog previda, nikome nije pala vlas s glave, a natječaj je nakon izmjene Statuta iz drugog pokušaja - raspisan.
Onima koji prate javno djelovanje dviju kandidatkinja Banović i Lončar moglo bio se učiniti da se te kazališne kolegice i suradnice dobro zabavljaju. Međutim, sasvim ozbiljno najavljuju da se prihvaćaju pisanja programa i svojim stručnim i praktičnim kazališnim backgroundom kreću u borbu gdje zakon i pravo nisu imali učinka.
'Za razliku od performansa koje je nas šestero napravilo u travnju 2012., kada se nitko od nas koji smo preuzeli dokumentaciju za HNK u Zagrebu nije namjeravao prijaviti, ovoga puta situacija je drugačija - napisat ću program. Mislim da sam svojim dosadašnjim radom pokazala da sam u užem području stručnjak, da iza sebe imam dugogodišnje uspješno iskustvo vođenja kazališta, a i Dramskoga studija te ne vidim nikakva razloga zašto se svojim programom ne bih natjecala', kazala je Vitomira Lončar koju uz ZKM vežu glumački počeci jer je odrasla u Dramskom studiju Zvjezdane Ladike, a nakon diplome bila šest godina u angažmanu u tom kazalištu.
Snježana Banović kaže da će se njezin program zasigurno voditi povijesnom misijom Zagrebačkog kazališta mladih u kojoj se od početka isticao 'kolektivni karakter kazališnog rada te podređivanje svakog pojedinca zajedničkom zadatku', jer smatra da je prethodna upravo to zanemarila, 'vodeći se ponajviše idejom vlastite promocije'. Cilj joj je uspostaviti ponovno onaj valjani koncept tzv. dvostrukog repertoara za djecu i odrasle, kao i povećanje broja izvedaba, vlastita prihoda i publike koje su za posljednja dva mandata Dubravke Vrgoč, navodi Snježana Banović, spale na zabrinjavajuću razinu te su u suprotnosti s njezinim tvrdnjama.
Banović i Lončar imaju desetak dana da napišu svoje planove i programe i predaju ih Kazališnom vijeću ZKM-a koje će svog kandidata predložiti Skupštini Grada Zagreba. Hoće li im se u planove umiješati i dosad spominjane potencijalne kandidatkinje, glumice Urša Raukar i Senka Bulić, vidjet ćemo. Do izbora novog ravnatelja ili ravnateljice, taj posao obnašat će aktualna v. d. ravnateljice glumica Ksenija Marinković.
'Bilo bi mi drago da se na natječaj prijavi što je moguće više programa i da na razgovoru s Kazališnim vijećem mogu dobiti priliku obrazložiti u kojem smjeru mislim voditi ovo kazalište.Naime, iz medija sam saznala da će se, ako se na natječaj javi više od dvoje kandidata, održati razgovor', zaključuje Vitomira Lonačar i dodaje kako se raduje novim izazovima.