Nakon očitovanja Marina Blaževića i Olivera Frljića na današnjoj tiskovnoj konferenciji u riječkom HNK-u Vitomira Lončar rezolutno iznosi svoje stavove o radu malodobnog djeteta u predstavi 'Hrvatsko glumište' te otkriva prepisku s Frljićem i Blaževićem
Voditeljica i osnivačica nezavisnog kazališta Mala scena Vitomira Lončar smatra kako su na konferenciji za medije Oliver Frljić i Marin Blažević 'još jednom pokazali da su diletanti u području produkcije'.
Njihovo očitovanje pročitajte ovdje
'Pregovarajući o gostovanju operete 'Momci na brod' u HNK-u Ivana pl. Zajca, poslala sam ponudu s uvjetima gostovanja na koju druga strana može ili ne mora pristati. U prilogu se nalazi moja ponuda na koju menadžment HNK Ivana pl. Zajca nije pristao. Tu je početak i kraj priče. Iza svake napisane stavke stojim i danas i ne vidim ništa sablažnjivog niti skandaloznog u navedenom iznosu. Sve je jasno specificirano. Ako neko smatra da može sve navedene poslove napraviti za manje novca, neka Frljiću i Blaževiću ponudi prihvatljivu cijenu. Nemam ništa protiv', kazala je za tportal Lončar, tvrdeći da je predstava 'Momci na brod' velika uspješnica te da nema nikakvih problema s otkazom suradnje.
Ovdje je ponuda Vitomire Lončar za gostovanje predstave 'Momci na brod'
Nadalje, tvrdi da nema nikakve veze s fotografiranjem izvedbe predstave 'Hrvatsko glumište' u subotu 17. siječnja kojoj je nazočila.
'Odbijam bilo kakvu povezanost tim radnjama, a dovođenjem mog imena u vezu s tim fotografiranjem vidim kao linč na mene i moj rad 'dvojca bez kormilara', kako Frljića i Blaževića naziva Snježana Banović. Već poslovično tolerantni Oliver Frljić služi se prokušanim načinima obmane javnosti, no laž je naprosto - laž.'
Što se tiče rada mlađeg malodobnog djeteta u predstavi 'Hrvatsko glumište', Lončar smatra da je krajnje neprimjereno da dijete od 13 godina donesu na pozornicu u vreći za leševe iz koje izlazi noseći strojnicu.
'Istu repetira i usmjeri prema zboru koji pjeva 'Zovi, samo zovi', a u tom je trenutku na pozornici (na stolu) više u potpunosti golih glumaca. Iz već navedene strojnice rafalno se 'poubija' cijeli zbor odjeven u ustaške uniforme. Ovakva manipulacija i indoktrinacija mlađeg malodobnog djeteta ide na dušu roditeljima koji su to dopustili. Iz dokumenta koji su potpisali, vidi se da su roditelji dali suglasnost: da se 'roditelji obvezuju upozoriti mldb. dijete i pratiti ga da u slobodno vrijeme ne čini bilo kakve aktivnosti koje bi mogle ugroziti njegovo sudjelovanje u predmetnom kazališnom projektu'.
I kao roditelj i kao osoba koja cijeli svoj radni vijek (40 godina) radi za djecu i s djecom, ovakvo postavljanje predstave na prioritetno mjesto u životu djeteta smatram monstruoznim. U istoj suglasnosti roditelji se obvezuju da će 'ishoditi odobrenje ili suglasnost da dijete nije dužno nazočiti nastavi odnosno sudjelovati u školskim aktivnostima u određenom vremenu u skladu s obvezama prema kazališnom projektu'.
Razvidno je da su roditelji potpisali da je djetetu od obrazovanja važniji kazališni projekt u kojem se razračunava s fašistima u našem glumištu. I ovo smatram krajnje neprihvatljivim, štoviše smatram da roditelji tako nešto ne bi smjeli potpisati jer je na štetu djeteta. Ako su roditelji željeli zaštititi svoje dijete, nisu trebali potpisati suglasnost da im malodobno dijete bude oruđe u rukama Frljića i Blaževića u njihovim manipulacijama. Želim vjerovati da mlađe malodobno dijete nije bilo na pokusima ostalih dijelova predstave u kojima se uglavnom siluje, glumci jedni drugima guraju križeve u anuse, u kojima se masturbira, a i zlostavlja na različite frljićevske načine', zaključuje Lončar.
Na kraju je dodala pismo koje joj je 14. listopada uputio Marin Blažević
'Iz toga je jasno na koji način Frljić i Blažević komuniciraju u poslovnim odnosima. Želim da se vidi kako bi javnosti bila jasna razlika između poslovne komunikacije HNK Ivana pl. Zajca i Male scene', objašnjava redateljica i producentica.