Performans umjetnice Vlaste Delimar
Izvor: Pixsell / Autor: Marijan Susenj
Performans umjetnice Vlaste Delimar
Izvor: Pixsell / Autor: Marijan Susenj
Istaknuta hrvatska performerica i konceptualna umjetnica Vlasta Delimar danas je u Koprivnici izvela svoj autorski multimedijalni projekt 'Triptih'
U jednoj od najstarijih koprivničkih ulica, u Svilarskoj ulici, u Sinagogi Vlasta Delimar predstavila je instalaciju 'Svilarska 34', a potom je u Galeriji Koprivnica predstavila svoje dokumente i izloške iz zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, gdje je nedavno završila svoju prvu retrospektivu.
Vlasta Delimar ljetos je u MSU-u provela punih 100 dana u projektu 'To sam ja' - tamo je živjela i radila te, u isto vrijeme, 'izlagala sebe i svoje radove' nastale u 35 godina njene umjetničke karijere.
Osim 155 radova, koji su obuhvatili umjetničine najznačajnije cikluse, mnoge i antologijske, izložba u MSU je podsjetila na performanse Vlaste Delimar koji su je učinili prepoznatljivom i izvan umjetničkih krugova, ali i donijela neke nove. Kontinuitet izvedbi performansa od kraja 70-tih do danas, uključivši često i provokativne, među kojima se pamti njezin portret 'Lady Godiva', na kojem gola jaše na konju, svrstava ju, uz Tomislava Gotovca, u najvažnije hrvatske protagoniste 'body arta'.
Vlasta Delimar se umjetnošću bavi od kraja 70-tih godina, kada je postkonceptualistička scena u Hrvatskoj i bivšoj Jugoslaviji bila u punom intenzitetu. Od samih početaka izravno i vrlo samosvjesno gradi svoj umjetnički opus, pod utjecajem Grupe šestorice autora i umjetnicima koji su se okupljali oko alternativnog radnog i izložbenog prostora Podroom te kasnije galerije Proširenih medija.
Formalno obrazovanje odbacila je kao nedostatno i konzervativno, a s tradicionalnim raskida usmjerivši se na akcije, happeninge i performanse. Krajem 70-tih počinje suradnju i emotivnu vezu sa Željkom Jermanom, propitujući muško-ženske odnose te se približavajući publici akcijama izvan galerijskog prostora.
U radovima iz 80-tih, koji uključuju fotografiju, kombinirane tehnike i medije, instalacije i performanse, ispituje status žene kao društvenog i kreativnog bića, odnosno njezine mnogostruke uloge kao domaćice, majke, umjetnice, ljubavnice.
Početkom novog stoljeća napravila je niz akcija s Milanom Božićem pod nazivom 'Provesti noć', noćeći u napuštenim povijesnim prostorima te ukazujući na kulturne vrijednosti pojedinih objekata.
Projekt 'Moja zemlja Štaglinec', započet 2005., koji je također bio predstavljen na izložbi, prerastao je u tradicionalni međunarodni skup umjetnika, na imanju u selu Štaglinec nedaleko od Koprivnice. Njegova je tema zemlja u svim aspektima, od praiskonskog do metafizičkog poimanja, koju umjetnici interpretiraju kroz performanse i akcije, instalacije, video, fotografiju i zvučne radove.
Delimar ističe kako se u svojem radu nikada nije priklanjala nikakvim ideologijama, uključivši i feminističku, i nije joj drago da ju se svrstava u ladice jer 'ideologiziranje uvijek znači priklanjanje nekome i nečemu', a ona 'ne priznaje zatvorenost, umjetnost radi kao osoba, ne kao muško ili žensko'.
Koprivnički triptih Vlasta Delimar završila je izvedbom 'Performans mrtve Gordane' u ateljeu u Kampusu, na prostorima bivše vojarne.